چمن مصنوعی، راهکاری ارزان برای سرسبزی انواع محوطه

امروزه با پیشرفت صنعت و تکنولوژی استفاده از چمن های مصنوعی، به عنوان جایگزین چمن طبیعی، بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امروزه با پیشرفت صنعت و تکنولوژی استفاده از چمن های مصنوعی، به عنوان جایگزین چمن طبیعی، بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. چمن مصنوعی برای اولین بار در دهه 1990 برای کاربردهای ورزشی تولید شد. پس از آن با پیشرفت تکنولوژی، چمن های مصنوعی تزئینی و یا دکوراتیو نیز برای استفاده در زیباسازی انواع محوطه ها همچون بالکن، تراس، روف و ... تولید شدند.

مزیت های چمن مصنوعی در مقایسه با چمن طبیعی

چمن مصنوعی در مقایسه با چمن طبیعی مزیت های بسیاری دارد، یکی از مهمترین مزیت های این محصول، عدم نیاز به آبیاری است. همان طور که می دانید؛ کشور ایران دارای اقلیم خشک و نیمه خشک است که همین امر سبب لزوم صرفه جویی در مصرف آب خواهد شد. از دیگر مزیت های چمن مصنوعی، می توان به عدم نیاز به نگهداری و نیروی انسانی اشاره کرد که همین امر سبب مقرون به صرفه تر بودن خرید چمن مصنوعی در مقایسه با چمن طبیعی است. علاوه بر این، این محصول در مقایسه با چمن های طبیعی، طول عمر بسیار بالایی داشته و تا چندین سال ماندگار خواهد بود. پس با صرف هزینه کم برای مدت زمان طولانی، محیطی سرسبز و زیبا خواهید داشت.

چمن مصنوعی، راهکاری ارزان برای سرسبزی انواع محوطه

مشخصه های مهم چمن مصنوعی

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان و به اعلام شرکت تولید کننده چمن مصنوعی خانه چمن، آنچه که انواع مختلف چمن مصنوعی را از هم متمایز می کند، مشخصه هایی همچون ارتفاع الیاف، تراکم بافت، نوع بستر زیرین است. در ادامه تاثیر هریک از این مشخصه ها را بررسی خواهیم کرد.

ارتفاع الیاف:

 چمن های مصنوعی بسته به نوع کابرد خود در ارتفاع الیاف مختلفی تولید می شوند. پیش از انتخاب چمن مصنوعی ابتدا لازم است نوع کاربری خود را در نظر بگیرید. برای مثال چمن مصنوعی فوتبالی به دلیل لزوم داشتن مقاومت و ضربه پذیری بالا حین بازی، لازم است الیافی با ارتفاع بین 40 تا 50 میلیمتر داشته باشد. در مقابل، چمن مصنوعی مورد استفاده در محیط هایی همچون روف گاردن و یا باکن (بسته به میزان تردد) می تواند از بین چمن های مصنوعی با ارتفاع 25 میلیمتری انتخاب شود. هرچه ارتفاع الیاف یک چمن بیستر باشد، قیمت آن نیز به مراتب بیشتر خواهد بود. بر همین اساس است که چمن های مصنوعی موکتی در دسته چمن مصنوعی ارزان قیمت قرار می گیرند و برای استفاده در محیط های کم تردد مانند بالکن و تراس گزینه بسیار مناسبی می باشد.

اگر قصد خرید چمن مصنوعی تزئینی دارید، نگران نباشید، شرکت خانه چمن با ارائه خدمات مشاوره رایگان، شما را در رسیدن به نتیجه دلخواه یاری خواهد کرد.

تراکم بافت:

 یکی از مهمترین مشخصه های چمن مصنوعی، تراکم است. تراکم به معنای تعداد گره های چمن مصنوعی در واحد طول است که به گیج و سرعت بافت دستگاه بافنده بستگی دارد. گیج به فاصله بین خطوط دوخت در چمن مصنوعی گفته می شود. چمن های مصنوعی در انواع تک بافت و دو بافت تولید می شوند. در تولید چمن های مصنوعی دوبافت، از الیاف کمکی مکمل، مابین الیاف اصلی استفاده می شود که موجب پرتراکم شدن چمن مصنوعی، مقاوم و زیباتر شدن آن خواهد شد.

بستر زیرین (بکینگ):

الیاف چمن مصنوعی بر روی یک بستر پلیمری (بکینگ) بافته می شوند. بکینگ ها در انواع مختلفی از جمله بکینگ تک لایه، دولایه و سه لایه تولید می شوند. هر چه بکینگ مورد استفاده در تولید چمن مصنوع باکیفیت تر و مقاوم تر باشد، طبیعتا کیفیت چمن مصنوعی نیز بالاتر خواهد بود که بر روی قیمت چمن مصنوعی نیز تاثیرگذار است.

چمن مصنوعی، راهکاری ارزان برای سرسبزی انواع محوطه

خرید چمن مصنوعی

مشخصه های ذکر شده در بخش قبلی، همگی عواملی هستند که به طور مستقیم بر روی قیمت چمن مصنوعی موثر خواهند بود. هرچه کمیت و کیفیت مواد مورد استفاده در تولید چمن مصنوعی بیشتر و بهتر باشد، طبیعتاً قیمت چمن مصنوعی نیز بیشتر خواهد شد. آنچه که در هنگام خرید چمن مصنوعی اهمیت دارد، در نظر داشتن نوع کاربری است. چمن های مصنوعی بسته به نوع کاربری در مدل های مختلفی تولید می شوند. برای مثال چمن های مصنوعی با ارتفاع الیاف 25 میلیمتری، برای استفاده در زیباسازی بالکن و تراس بسیار مناسب هستند. اگر قصد خرید چمن مصنوعی دارید، بهتر است در ابتدا از خدمات مشاوره رایگان شرکت های تولید کننده چمن مصنوعی مانند شرکت خانه چمن به نشانی اینترنتی https://khanechaman.com/  بهره ببرید. بدون شک، داشتن اطلاعات کافی، سبب رضایت خاطر بیشتر شما در هنگام خرید خواهد شد.

چمن مصنوعی، راهکاری ارزان برای سرسبزی انواع محوطه

نصب چمن مصنوعی

​​نحوه نصب چمن مصنوعی یکی از مهمترین مواردی است که در زیبایی چمن تاثیرگذار می باشد. بر همین اساس، پیشنهاد می کنیم که برای نصب این محصول از نصابان حرفه ای و کاربلد کمک بگیرید. شرکت خانه چمن  به عنوان یکی از معتبرترین شرکت های تولید کننده چمن مصنوعی، با بهره گیری از تجربیات نصابان حرفه ای، برای انجام هر گونه پروژه، بهترین پیشنهاد خواهد بود.

اما چرا نحوه  نصب چمن مصنوعی مهم است؟ در ادامه برخی از نکات مهم در نصب چمن مصنوعی را بررسی خواهیم کرد.

 یکی از مهمترین نکاتی که در زمینه نصب چمن مصنوعی لازم است رعایت شود، زیرسازی مناسب است. توجه داشته باشید اگر زیرسازی زمین زیر چمن مناسب نباشد و یا زمین گود باشد ممکن است تجمیع آب در قسمت زیرین چمن، به مرور زمان موجب پوسیدگی آن شود. اگر سطح زیرین چمن مصنوعی خاکی است، ابتدا لازم است یا با استفاده از روش لایه سازی و یا با استفاده از تکنیک شیب بندی، آن را به سطح غیر قابل نفوذ تبدیل کرد. پس از انجام مراحل زیرسازی سایر مراحل به ترتیب در زیر شرح داده شده است.

  • اندازه گیری دقیق متراژ زمین
  • اندازه گیری و برش دقیق چمن مصنوعی برای ایجاد حداقل پرتی
  • لب گیری چمن مصنوعی و سپس اورلب کردن رول های چمن مصنوعی (در صورتی که دو یا چند رول در مجاورت یکدیگر باشند).
  • اعمال چسب چمن مصنوعی بین درزها و دورتا دور چمن مصنوعی (اگر سطح زیرین شما خاکی است، به ازای هر 30 سانتی متر چمن، با استفاده از یک میخ، چمن را به سطح زمین متصل کنید تا بر جای خود ثابت بماند)
  • ریختن ماسه مخصوص چمن بر روی آن 
  • برس کشیدن چمن به منظور توزیع یکنوات ماسه و همچنین زیباتر شدن چمن

شرکت خانه چمن با ارائه انواع خدمات، از مشاوره تا نصب چمن مصنوعی، گام به گام همراه شما خواهد بود. شما می توانید برای بازدید از پروژه های مختلف این شرکت به صفحه وبسایت خانه چمن مراجعه نمائید.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار