ماموستا امامی گفت: رزمایش نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیرو‌های مسلح، قدرت نظامی جمهوری اسلامی و توان دفاعی کشور را به رخ جهانیان کشید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، ماموستا عبدالسلام امامی در خطبه نماز جمعه این هفته مهاباد  اظهار داشت: استفاده و رونمایی از تجهیزات پیشرفته جنگی، فکر حمله و چشم طمع استکبار جهانی را به کشور عزیزمان را از خیال دشمنان پاک کرده و نشان داد با اتکا به توانایی خود می‌توان در مقابل زورگویی و تهدید بیگانگان مقابله کرد.

او ادامه داد: مانور‌های دریایی، پهبادی و زمینی در کنار فرود آمدن موشک‌های ایرانی بر سر اهداف تعیین شده نشان داد که امروز ایران اسلامی از اقتدار و قدرت بازدارندگی بالایی برخوردار بوده و امنیت کشورمان مثال زدنی است.

امام جمعه مهاباد افزود: در سایه اقتدار نظامی و قدرت ایمان نیرو‌های مسلح کشورمان، امنیت و آسایش برای هموطنان فراهم و زمینه شکوفایی در همه ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شده است.

ماموستا امامی همچنین با اشاره به فرا رسیدن بهمن‌ماه گفت: بهمن، ماه رسیدن اقوام ایرانی به آروزهایشان بود که در آن سرنوشت مبازره تاریخی ملّت ایران تعیین و عزّت، عظمت و خاطره شیرین را برای همه آن‌ها به ارمغان آورد.

او در ادامه ضمن انتقاد از صدا و سیما در مدیریت ارزش‌های اقوام مختلف ایرانی بیان کرد: توهین به رجال، ارزش و فرهنگ هر یک از اقوام ایران نکوهیده و در دین اسلام نیز این عمل حتی نسبت به کفار نیز منع شده است.

ماموستا امامی با اشاره به اینکه تنوع قومیتی در ایران موجب غنای بیشتر فرهنگی کشور شده است، گفت: اقوام و مذاهب ایران در عین کثرت، حلقه اتحاد دایمی با یکدیگر دارند.

او در بخش دیگری از خطبه‌ها ضمن قدردانی از همکاری و مشارکت مردم در رعایت نکات بهداشتی تاکید کرد: از منظر دینی رعایت بهداشت عمومی فردی، اجتماعی و محیطی برای حفظ جان خود و دیگران و مبارزه با آلودگی‌های ویروسی واجب شرعی است.

امام جمعه مهاباد اضافه کرد: باید با بسیج عمومی در حوزه بهداشت، ویروس کرونا را از بین ببریم و تهدید بهداشتی را به فرصت برای فرهنگ سازی، رعایت بهداشت و زمینه‌ای برای افزایش وحدت و یکپارچگی جامعه تبدیل کنیم.

چهارمین نماز جمعه مهاباد طی ۱۱ ماه گذشته امروز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.