طرح زاگرس سبز و پویش مردمی کاشت بذر گیاهان بومی در ارتفاعات شیراز و در پارک ۵۸۰ هکتاری دراک برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، شهردار شیراز امروز در حاشیه اجرای طرح زاگرس سبز و پویش مردمی کاشت بذر گیاهان بومی در ارتفاعات شیراز در پارک ۵۸۰ هکتاری دراک، گفت: برای دومین هفته متوالی به اتفاق شهروندان و سازمان‌های مردم نهاد طرح زاگرس سبز در دامنه‌های اطراف شیراز با کاشت پوشش گیاهان بومی اجرایی می‌شود.

حیدر اسکندرپورافزود: مطالعات مشترکی بین سازمان جهاد کشاورزی فارس و سازمان سیما شهرداری شیراز انجام و بذر‌ها شناسایی و طی برنامه‌ای در دامنه‌های اطراف شیراز یک میلیون بذر متناسب با اقلیم کاشته خواهد شد.

شهردار شیراز عنوان کرد: همچنین در ادامه این طرح، پویش «هر شیرازی، یک درخت» در اسفندماه امسال اجرایی خواهد شد.

اسکندرپور با بیان اینکه اقدام بسیار خوبی در پارک کوهستانی در حال انجام است، گفت: حدود ٦ کیلومتر مسیر پیاده روی برای شهروندان در این پارک آماده شده است.

او اضافه کرد: پارک کوهستانی فرصتی برای دامنه نوردی، کوه نوری و پیاده روی است.

رئیس شورای شهر شیراز نیز گفت: در پارک کوهستانی دراک فضایی ایجاد شده تا علاوه بر ایجاد نشاط در شهروندان، کاشت یک میلیون بذر متناسب با شرایط محیطی که موجب تقویت فضای سبز و حضور بیشتر مردم می‌شود، نیز در دستور کار قرار گیرد.

سید عبدالرزاق موسوی ابراز امیدواری کرد که به همت شهرداری و حمایت شورای شهر شیراز پارک کوهستانی دراک به یک سرمایه بزرگی برای مردم شیراز بدل شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار