رسولی‌نژاد در نشست مطالبه گری در اراک گفت: اصل ۴۴ قانون اساسی ایرادی ندارد بلکه روند غلط واگذاری صنایع نیاز به دقت و تجدیدنظر دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، احمد رسولی‌نژاد نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در نشست اعضای این کمیسیون با در نشست مطالبه گری در اتاق بازرگانی اراک با حضور دانشجویان، طلاب و رسانه‌های استان مرکزی برگزار شد گفت: اصل ۴۴ قانون اساسی ایرادی ندارد بلکه مسئله روند غلط و سوءمدیریت در واگذاری‌ها است که ایراد داشته و نیاز به دقت و تجدیدنظر دارد.

رسولی نژاد افزود: قانون کم نیست و قوانین موجود در مرحله اجرا با مشکل روبرو می‌شود که یا قوانین اجرا نمی‌شود و یا به شکلی خودخواسته و دلخواهی اجرا شده که مشکلاتی به همراه دارد.

او با بیان اینکه تذکر، سوال، استیضاح و تفحص از ابزار‌های مجلس است اضافه کرد: اراده‌ی امروز قوه قضاییه قبلا وجود نداشت و رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اقدامات مجلس و ارسال پرونده به مراجع قضایی دستگیر شد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با آمدن آیت الله رئیسی به قوه قضاییه تحول چشمگیری را شاهد بودیم بیان کرد: اوایل تنها گزارش به صورت صرف قرائت می‌شد، اما با تصویب مجلس اقدامات نظارتی همچون تفحص به منظور رسیدگی و برخورد قانونی به محاکم قضایی ارجاع داده می‌شود.

او ادامه داد: هجمه‌های فراوانی که به مجلس می‌کنند به این خاطر است که مطابق با خواسته‌های آن‌ها عمل کنیم در حالی مجلس باید مستقل و در جهت منافع ملی و مردم تصمیم بگیرد نه دنباله‌روی دولت شود.

رسولی‌نژاد گفت: استان مرکزی نخستین سفر استانی کمیسیون صنایع و معادن مجلس است و در چند مرحله میدانی، استانی و ستادی موضوعات را پیگیری می‌کنیم که برخی مسائل در خود استان باید حل شود و برخی که نیاز به خلع قانونی و اصلاح قوانین عادی دارد در مجلس حل می‌کنیم و در این سفر‌ها دنبال تشریفات نیستم بلکه به جد پیگیر مسائل و معضلات هستیم.

او تصریح کرد: هر کمیسیون یک برنامه چهار ساله از اقدامات و کار‌های پیش روی خود باید ارائه که ما به طور جد مسائل و مشکلات مردم را در نظر داریم.

معاون کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: خصوصی‌سازی اواخر دولت سازندگی در قالب قانون بودجه یکساله مطرح شد که در این دوره و دومین دوره ریاست جمهوری آقای هاشمی شاهد اشکالات و انحرافاتی در این امر بودیم.

او گفت: دولت‌ها ازدولت پنجم تا امروز عملکردی نوسانی داشته‌اند به‌طوری که گاهی شاهد عملکردی مطلوب و گاهی بد از سوی دولت‌ها بوده‌ایم و اوج روند بد را در دولت یازدهم و دوازدهم شاهد هستیم که از وضعیت کنونی خصوصی‌سازی حمایت کرده است.

رسولی‌نژاد ادامه داد: موجب تاسف است که استانی که زمانی به عنوان پایتخت صنعتی معرفی می‌شد اکنون با اعتراضات کارگری رو به رو شده و در راه سخت و دشواری که پیش رو داریم نیازمند همکاری مضاعف بیشتری هستیم.

انتهای پیام/ ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار