آمریکا: کره شمالی از دیپلماسی برای پیشبرد برنامه هسته‌ای خود بهره می‌گیرد

یک افسر اطلاعاتی آمریکا مدعی شد در تمامی این سال‌ها کره شمالی با بهره‌گیری از دیپلماسی برنامه هسته‌ای خود را پیش برده است.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک مقام اطلاعات ملی آمریکا در امور کره شمالی بر این باور است که پیونگ یانگ از دیپلماسی برای پیشبرد برنامه هسته‌ای خود استفاده می‌کند.

سیدنی سیلر در مصاحبه با مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی گفت کره شمالی در طول ۳۰ سال گذشته به طور مداوم سیاست توسعه سلاح هسته‌ای را دنبال کرده است.

این افسر اطلاعاتی آمریکا افزود هرگونه تعامل با دیپلماسی از سوی کره شمالی نه در جهت یافتن راهی برای خروج برنامه هسته‌ای بلکه به منظور پیشبرد آن طراحی شده است. من از مردم می‌خواهم اجازه ندهند ابهام تاکتیکی کره شمالی مانعی در برابر وضوح تاکتیکی آن‌ها شود.

سیلر هشدار داد نیرویی که کره شمالی به دنبال توسعه آن است بسیار بیشتر از نیاز کشوریست که قرار بود منزوی شود. در اینجا اقدام نکردن (در برابر برنامه‌های کره شمالی) خطر واقعی محسوب می‌شود.

پیش از این جن ساکی، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید اعلام کرد دولت بایدن با شرکای منطقه‌ای خود برای ایجاد بازدارندگی در مقابل پیونگ یانگ همکاری خواهد کرد.

در دولت پیشین آمریکا چند دور مذاکره هسته‌ای با کره شمالی برگزار شد که بدون دستیابی به نتیجه‌ای نیمه کاره رها شد. از آن پس کره شمالی آزمایش‌های موشکی خود را از سرگرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار