ستاری در بازدید از اولین پارک علم و فناوری خصوصی کشور در زرندیه گفت: این شهرک می‌تواند نمونه یک شهر هوشمند باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در حاشیه دیدار از پروژه پارک علم و فناوری شهرستان زرندیه که اولین پارک علم و فناوری غیردولتی و در شمالی‌ترین نقطه استان مرکزی است گفت: امیدواریم که توسعه این شهرک کاملا بر مبنای دانش اتفاق بیافتد و چیزی که تا کنون شاهدش بودیم میتواند نمونه یک شهر هوشمند باشد.

ستاری افزود: به عنوان یک کار پایلوت که این پروژه یک شهر هوشمند و بتواند مدل باشد همکاری خیلی نزدیک تری با این مجموعه خواهیم داشت تا به اهدافی مورد نظر برسد.

او اضافه کرد: هدف حمایت از علم و فناوری این پارک است که پیشرفت خوبی داشته درپارک شرکت زیادی الان سرمایه‌گذاری می‌کنند و بعد از این بازدید اتفاقات خیلی خوبی توی این پارک خواهد افتاد

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور بیان کرد: در زمینه کمک‌های مالی برای زیر ساخت این پارک هم باید با جا‌های مختلف و شرکت‌های سرمایه‌گذاری هماهنگی و رایزنی شود.

سعید سرکار عضو هئیت امنای پارک علم فناوری خصوصی شهرستان زرندیه هم گفت: اولین پارک علم و فناوری غیردولتی در اینجا شکل گرفته و با قراردادی که با سرزمین ایرانیان بسته شده و تاکنون ۲۵ شرکت دانش بنیان در این شهرک زمین خریده و مشغول ساخت و ساز ساختمان هستند.

سرکار افزود: این پارک قرار است در ۳ فاز راه اندازی شود که منشاء تحرک بسیار فوق العاده‌ای در توسعه فناوری کشور و اقتصاد دانش‌بنیان برای کشورو کشورمان خواهد بود که فاز اول آن تقریبا تکمیل است و فاز دوم در مرحله واگذاری زمین‌ها است.

او اضافه کرد: افق چند ساله این شهرک استقرار بیش از ۳۰۰ شرکت دانش بنیان در این مجموعه است و چشم انداز آن زیست بوم تخصصی در حوزه‌های فناوری نانو، بیو وتجهیزات پزشکی در منطقه غرب آسیا است.

پارک علم و فناوری شهرستان زرندیه در سال ۱۳۹۶ پارک به عنوان اولین و تنها پارک علم و فناوری خصوصی کشور از شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موافقت اصولی تاسیس دریافت کرد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.