رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری از اجرای برنامه کندوکوب پای درختان در سطح مناطق هشت گانه شهرداری خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فرامرز رحمتی زاده رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری گفت : فضای سبز به مانند هر محیط زنده نیاز به مراقبت و اقداماتی دارد تا رشد و دوام آن را ضامن باشد؛ به عبارتی دیگر ادامه حیات محیط زیست در وهله اول بسته به فضای سبز است و همین امر، لزوم توجه ویژه به بحث حفاظت، نگهداری و توسعه فضای سبز را مضاعف می‌کند. چرا که نه تنها انسان، بلکه زندگی تمامی موجودات بسته به وجود گیاهان است.

او گفت : از جمله اقداماتی که می‌تواند در این خصوص موثر افتد، کندوکوب پای درختان و اضافه کردن کود‌های شیمیایی و حیوانی به خاک است. اقدامی که در حوزه فضای سبز توسط عوامل تلاشگر این مجموعه آغاز و در فواصل مناسب و زمان‌های مقتضی که از سوی کارشناسان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و مدیران فضای سبز مناطق هشتگانه تعیین شده، به دفعات انجام می‌گردد.

رحمتی زاده ادامه داد: کندوکوب خاکی در پای درختان است و اضافه کردن کود به این خاک، فواید بسیاری در بر دارد؛ با زیر رو شدن خاک، هوا به خوبی در لا به لای آن جریان پیدا می‌کند و تنفس ریشه بهبود می‌یابد و آب بارندگی یا آبیاری به خوبی جذب می‌شود. کود دامی که در پای درخت ریخته می‌شود، کیفیت فیزیکی خاک را ارتقا می‌بخشد و کود‌های شیمیایی پی اچ خاک را تغییر می‌دهد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری افزود: اجرای این طرح در این زمان از سال به دلیل جذب تدریجی کود‌های فسفاته است؛ یعنی این نوع از کودها، به تدریج تجزیه و جذب می‌شوند و تا فصل رشد و باروری درخت، فرصت مناسبی فراهم است تا درخت به خوبی از این کود‌های فسفاته تغذیه کند.

او افزود: تمامی این فعالیت‌ها و اقدامات مشابه، به سمت یک هدف حرکت می‌کنند و آن هم افزایش سرانه فضای سبز شهر است و اگر ما به عنوان صاحبان اصلی این خاک، به وظیفه‌ای که بر دوش داریم به درستی عمل کنیم، مسلما شهری سرسبز و پرنشاط را برای آیندگان به یادگار خواهیم گذاشت .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.