مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی مهاباد گفت: مهلت بیمه گری محصولات باغی و تنه درختان در این شهرستان تا پایان بهمن و محصولات زراعی تا ۱۵ بهمن تمدید شد.

انور ابراهیمی‌آذر مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی مهاباد  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: به دلیل کاهش بارندگی‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته احتمال وقوع خسارت سرمازدگی و خشکسالی در برخی محصولات زراعی و باغی این شهرستان وجود دارد.

ابراهیمی آذر افزود: بهتر است کشاورزان و بهره برداران قبل از اتمام این مهلت با مراجعه به کارگزاران مربوطه نسبت به بیمه محصولات زراعی و باغی خود اقدام کنند.

او ادامه داد: خطرپذیری فعالیت در بخش کشاورزی به علت وابستگی زیاد آن به شرایط جوی، همواره مقوله پوشش بیمه محصولات کشاورزی در منطقه را با اهمیت کرده است.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی تصریح کرد: صندوق بیمه کشاورزی با هدف حمایت از کشاورزان تاسیس شده و محصولات کشاورزی را در برابر هر گونه خطری از جمله سیل، تگرگ، یخبندان، سرمازدگی و خشکسالی و عدم پوشش برف به ۲ صورت عمومی وپایه و انفرادی بیمه می‌کند.


بیشتر بخوانید


ابراهیم آذر افزایش آگاهی کشاورزان و فرهنگ سازی برای ترویج بیمه محصولات کشاورزی، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و نصب سامانه‌های ضد تگرگ و سرمازدگی در باغات را مهمترین عامل کاهش تاثیرات مخاطرات طبیعی در بخش کشاورزی استان ارزیابی کرد.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.