امام خمینی در پنجم بهمن ماه سال ۵۷ در جمع خبرنگاران و ایرانیان مقیم خارج بر بازگشت خود به ایران تاکید کرده و از مردم خواستند به مبارزات خود تداوم بخشند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  امام خمینی در پنجم بهمن ماه سال ۵۷ مطابق با بیست و ششم صفر ۱۳۹۹ در جمع خبرنگاران و ایرانیان مقیم خارج با دولت غیر قانونی بختیار اتمام حجت کرده و با بیان آمادگی خود برای بازگشت به کشور، مردم را به تداوم انقلاب فرا خواند. متن گفت و گوی امام در جمع خبرنگاران در ادامه آمده است:


بیشتربخوانید


واکنش امام به بستن فرودگاه‌ها
من از ایرانیانی که با من همراهی کردند متشکرم. من بنا داشتم که فردا را در میان ملت‌‎ ‎‌باشم و هر رنجی که آن‌ها می‌برند من هم با آن‌ها باشم. لکن دولت خائن از این امر مانع‌‎ ‎‌شده و همۀ فرودگاه‌های ایران را بست؛ و من پس از باز شدن فرودگاه‌ها بلافاصله خواهم‌‎ ‎‌رفت و به او‌‎ [۱]‎ خواهم فهماند که شما غاصب هستید و خائن به ملت ما؛ و ملت ما دیگر‌‎ ‎‌تحمل شما نوکر‌های خارجی را نخواهد داشت. باید این‌ها بدانند که وقت آنکه قلدری‌‎ ‎‌بکنند گذشت.

من ملت ایران را دعوت می‌کنم به ادامۀ نهضت؛ و دعوت می‌کنم که این قلدر‌ها را سر‌‎ ‎‌جای خودشان بنشانند لکن آرامش را از دست ندهند. من از همۀ ملت ایران تشکر‌‎ ‎‌می کنم و در اولین فرصت پیش مردمم به ایران خواهم رفت تا با آن‌ها یا کشته شوم و یا‌‎ ‎‌حقوق ملت را بگیرم و به ملت برگردانم. خداوند همۀ شما را توفیق بدهد.

ملت ایران باید بداند که این شخص که متکفل حکومت شده است به ایل خودش‌‎‎‌خیانت می‌کند؛ آن ایلی که پشتوانۀ ایران بودند و رضا شاه آن‌ها را از پای درآورد. این‌‎ ‎‌شخص به ایل خودش، به ملت خودش، خیانت می‌کند؛ و باید ایل بختیاری بداند که این‌‎ ‎‌اشخاصی را که به آن‌ها خیانت می‌کنند از جلو راه ملت بردارند. باید ارتش بداند که اینها‌‎ ‎‌خیانتکارند؛ به آن‌ها کمک نکنند. باید همۀ ایران بدانند که توطئه‌ای در کار است؛ ‎ از‌‎ ‎‎‌این توطئه باید جلوگیری شود. این آخرین قدمی است که این خائنین برمی دارند؛ و ما ‎ ‎‌ان شاءالله این قدم را هم می‌شکنیم و پیش شما می‌آییم و آن‌ها را به جای خودشان‌‎ ‎‌خواهیم نشاند.

سؤال:  چه وقت تصور می‌فرمایید که خواهید توانست به ایران بروید؟جواب: هر وقت که منع برداشته شود و فرودگاه‌ها باز شود من به ایران خواهم رفت تا اگر بنا‌‎ ‎‌باشد خون من بریزد، در پیش رفقای خودم و همراه جوان‌های ایران بریزد؛ و ما از این هیچ‌‎ ‎‌باکی نداریم و ما سرافرازی اسلام و ایران را می‌خواهیم.

 آیا حضرت آیت الله توصیه می‌فرمایید که مردم با برداشتن سلاح، فرودگاه را برای بازگشت‌‎ ‎‌حضرتعالی باز کنند؟ عجالتاً بنا ندارم که امر به برداشتن سلاح بکنم؛ هر وقت صلاح دیدم این امر را می‌کنم و‌‎ ‎‌به آن‌ها می‌فهمانم که چه باید بکنند.

 حضرت آیت الله! تصور می‌فرمایید به یک فرودگاه کشور نزدیک به ایران مثلاً به کویت یا ترکیه و از‌‎ ‎‌آنجا به ایران بروید؟ باید مطالعه شود.

 

 با توجه به اینکه بازگشت حضرت آیت الله ممکن است باعث خونریزی‌های بیشتر شود، آیا باز هم‌‎ ‎‌حضرتعالی اصرار به بازگشت خواهید داشت؟ من باید پیش برادرهایم باشم.

 آیا این آغاز یک جهاد جدیدی است؟ـ ممکن است.

‌‎ ‎منبع: جماران

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار