رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک گفت: به منظور مقابله با بیماری مهلک مشمشه، عملیات خون گیریِ بیش از ۵۰ راس اسب در شهربابک انجام شد.

مجید اسدی، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، از پایش و خون گیری بیش از ۵۰ راس اسب بر ضد بیماری مشمشه در شهربابک خبر داد و گفت: این خون گیری به همت کارشناسان شبکه دامپزشکی انجام شده و نمونه‌ها به منظور انجام آزمایش های لازم به مرکز تشخیص سازمان دامپزشکی و موسسه تحقیقاتی رازی ارسال شده است.

او افزود: چند سال پیش از این، تشخیص این بیماری در جمعیت تک سمیان (اسب، الاغ و قاطر) از طریق تست مالئین صورت می‌گرفت که می‌توانست خطراتی را برای تک سمیان ایجاد کند.

اسدی تصریح کرد: با اقدامات جدید صورت گرفته و تست سرمی، علاوه بر بالا رفتن دقت تشخیص، خطری متوجه اسب‌های تست شده نیست.

او با اشاره به اینکه بیماری مشمشه یکی از قدیمی‌ترین بیماری‌های عفونی واگیردار و قابل انتقال بین حیوانات و انسان است، بیان داشت: بیشتر تک سمیان به این بیماری حساس بوده و ابتلا به این بیماری می‌تواند منجر به مرگ این حیوانات شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک از اسب داران درخواست کرد: با رعایت شرایط بهداشتی و قرنطینه‌ای و همکاری لازم در انجام به موقع تست مشمشه، ضمن تضمین سرمایه گذاری در صنعت اسب در حفظ و ارتقای بهداشت عمومی جامعه تلاش کنند.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار