فرماندار زیرکوه از معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی برای تکمیل پروژه های ناتمام در این شهرستان درخواست تسهیلات کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  عربشاهی فرماندار زیرکوه در جلسه‌ای که با حضور میرزایی معاون وزیر تعاون کار ورفاه اجتماعی برگزار شد گفت: این شهرستان دارای پتانسیل ویژه در حوزه کشاورزی و دامداری است.

او از معاون وزیر درخواست تسهیلات برای پروژه‌های نیمه تمام شهرستان را داشت و افزود : افزایش اعتبارات برای تفاهم نامه بین صندوق کار افرینی و وزارت تعاون و افزایش اعتبار برای مشاغل خرد و خانگی از دیگر خواسته های ماست.

فرماندار زیرکوه با اشاره به اینکه یک سوم شهرستان زیرکوه را جامعه عشایری تشکیل می دهند ، عنوان کرد:پتانسیل دیگر این شهرستان در حوزه دامداری است و با ۲۳۰ هزار راس دام سبک و سه هزار دام سنگین در شهرستان قابلیت سرمایه گذاری در این حوزه وجود دارد.

عربشاهی بیان کرد : زیرکوه با تولید سالانه ۷ هزار تن زرشک خشک و تولید ۲ تن زعفران در سال رتبه دوم تولید این محصولات در استان را داراست.

فرماندار شهرستان زیرکوه ادامه داد:در حوزه معدن سنگ‌های مرمر، شجر، منیزیت جزو منابع غنی در این منطقه است.

او افزود : کویر بکر و منابع حیوانی و طبیعت منحصر به فرد منطقه را به محیطی مناسب برای گردشگری تبدیل کرده است

عربشاهی ادامه داد:با بازگشایی پایانه مرزی یزدان به زودی شاهد رونق تجارت در این‌شهرستان خواهیم‌بود.

فرماندار زیرکوه همچنین گفت: ۲۹۱ طرح با اشتغال ۳۹۳ نفر با اعتبار ۲۰ میلیارد در بخش‌های کشاورزی  اجرا شده است.

او افزود : ایجاد مرکز فراوری محصولات استراتژیک کشاورزی و دامی برای جلوگیری از خام فروشی ، ایجاد سردخانه برای محصولات کشاورزی و دام داری ، ایجاد اقامتگاه‌های بومگردی توریستی، اختصاص اعتبار در مراکز تجاری رفاهی برای جذب گردشگر از جمله خواسته های این‌شهرستان است.


  • بیشتر بخوانید

درخواست معاونان وزارت تعاون برای ارائه طرح‌های مزیت دار در دریافت تسهیلات


میرزایی معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی هم گفت:این شهرستان با توجه به موقعیت های خوبی که در زمینه کشاورزی و دامداری دارد نقش به سزایی برای آینده ایفا می کند.

او افزود:در دو سال گذشته اعتباراتی که برای اشتغال روستایی بوده منابعی تخصیص داده شده و با توجه به درخواست ها نیاز به اعتبارات مکملی برای بخش صنایع روستایی،فراوری محصولات و صنایع لبنی ،بسته بندی زعفران و زرشک و فراوری وتجارت انها در سطح بین المللی دارد.

میرزایی گفت : هر نوع سرمایه گذاری در این شهرستان که پیشنهاد داد شود مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

همچنین در سفر امروز معاون وزیر تعاون کار ورفاه اجتماعی از شرکت خوراک دام و طیور سرودانه دام در شهرستان زیرکوه هم بازدید کرد.

میرزایی در این بازدید گفت:این طرح جزء طرحهایی بوده که از اعتبارات وزارت تعاون بهرمند شده و به تازگی فعال شده و امیدوارم به یک طرح بالنده با فعالیت های تکمیلی تبدیل شود.

او همچتین افزود:با توجه به جمعیت روستایی بیمه روستاییان و عشایر در دستور کار قرار می گیرد تا همه این روستاییان از این بیمه بهرمند شوند.

 

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.