فرمانده تروریست‌های آمریکایی در منطقه برای رایزنی درباره ایران و همکاری رژیم صهیونیستی با برخی کشور‌های عرب منطقه به تل‌آویو سفر می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، ژنرال کنت مکنزی، فرمانده ارشد نیروهای نظامی آمریکا در خاورمیانه این هفته به سرزمین های اشغالی سفر می کند. 

او اولین مقام ارشد دولت جدید آمریکا از زمان روی کار آمدن جو بایدن محسوب می‌شود که به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند.

بنابر اعلام منابع صهیونیستی او قصد دارد با سفر به تل آویو درباره ایران و همکاری نظامی بیشتر اعراب و رژیم صهیونیستی رایزنی کند.

رژیم صهیونیستی گفت‌وگوی خود را با دولت بایدن با محوریت ایران آغاز کرده است و مئیر بن شبت، مشاور امنیت ملی اسرائیل شنبه شب با همتای آمریکایی خود جیک سالیوان صحبت کرده است.

سفر مکنزی پس از تصمیم اخیر دونالد ترامپ - در آخرین روز‌های حضور خود - مبنی بر انتقال رژیم صهیونیستی از حوزه مسئولیت فرماندهی اروپایی ارتش آمریکا به فرماندهی مرکزی صورت می‌گیرد. فرماندهی مرکزی آمریکا یکی از ۱۱ فرماندهی واحد جنگی وزارت دفاع آمریکا به شمار می‌رود. فرماندهی مرکزی آمریکا، مسئول فرماندهی و کنترل همه نیرو‌های نظامی آمریکا در خاورمیانه از جمله مصر و همچنین آسیای میانه و مناطقی از جنوب آسیاست.

انتظار می‌رود انتقال این رژیم به حوزه ماموریت فرماندهی مرکزی، زمینه ساز همکاری آشکارتر نظامی بین اسرائیل و کشور‌های عربی در خاورمیانه به ویژه امارات و بحرین باشد که اسرائیل چند ماه پیش با آن‌ها توافقنامه عادی سازی روابط امضا کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار