مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۵ بهمن ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۵ بهمن ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

افزایش ۷ درصدی کشف سلاح غیر مجاز در سیستان و بلوچستان

رئیس پلیس پیشگیری استان سیستان و بلوچستان از افزایش ۷ درصدی کشف سلاح غیر مجاز در ۱۰ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل توسط رده‌های پلیس پیشگیری استان خبر داد.

سرهنگ "حسین میری خندان اظهار داشت: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و برخورد با قاچاقچیان، حاملان و عاملان نگهداری سلاح‌های غیر مجاز طرح‌های مختلفی توسط رده‌های پلیس پیشگیری سراسر استان به مرحله اجرا گذاشته شد.

او با تاکید بر برخورد سخت پلیس با قاچاقچیان، حاملان و دارندگان سلاح غیر مجاز، افزود: با تلاش بی وقفه رده‌های پلیس پیشگیری استان کشف سلاح‌های غیر مجاز و برخورد با مجرمان آن در ۱۰ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷% افزایش داشته است.

رئیس پلیس پیشگیری استان بر تشدید برخورد با حاملان انواع سلاح غیر مجاز تاکید و خاطر نشان کرد: نگهداری هر گونه سلاح غیرمجازکه امنیت مردم را به خطر بیندازد خلاف قانون بوده و به نوعی خط قرمز پلیس است و نیروی انتظامی در برخورد با دارندگان اینگونه سلاح‌ها و مقابله با قاچاق اسلحه عزم راسخ دارد.

کشف میلیاردی کالای قاچاق در دشتیاری

ماموران پلیس آگاهی شهرستان دشتیاری در پی طرح مبارزه با کالای قاچاق در بازرسی از ۵ دستگاه خودرو، موفق به کشف ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق شدند.

 سرهنگ غلامرضا صیاد اربابی" در تشریح این خبر اظهار داشت: روز گذشته ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی شهرستان دشتیاری در اجرای طرح مبارزه با کالای قاچاق و کنترل محور‌های مواصلاتی به ۵ دستگاه خودرو مشکوک و جهت بررسی آنان را متوقف کردند.

او  ادامه داد: در بازرسی از این خودرو‌ها تعداد ۱۳۰ کیسه آرد ۴۰ کیلیویی، تعداد ۱۲۲ کارتن تخم مرغ، تعداد ۲۱۴ کیسه ۱۰ کیلویی برنج، مقدار ۱۳۵۰ کیلوگرم شیر خشک، مقدار ۳ هزار لیتر روغن خوراکی، تعداد ۹۶ قوطی نوشابه انرژی زا، تعداد ۱۲۸ بسته چای، ۷۲ کمپوت میوه از نوع آناناس فاقد مجوز گمرکی کشف و در این راستا ۵ متخلف نیز شناسایی شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ارزش این محموله‌های کشف شده توسط کارشناسان ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: افراد متخلف شناسایی شده به دادسرا معرفی و کالا‌های قاچاق کشف شده تحویل گمرک استان شد.

تکاوران قرارگاه عملیاتی عمار سوخت قاچاق کشف کردند

 روز گذشته در عملیات تکاوران قرارگاه انتظامی عمار استان ۳۱ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شد.

سرهنگ"حمید نوری" فرمانده قرارگاه عمار فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: روز گذشته رزمندگان یگان‌های تکاوری "۱۰۵ و ۱۱۲ عمار در راستای اجرای طرح مقابله با قاچاق سوخت حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های "نصرت آباد و ایرانشهر" به ۴ دستگاه خودروی وانت و کامیون تانکردار که به صورت کاروانی حرکت می‌کردند، مشکوک شدند.

او  افزود: مأموران پس از متوقف کردن خودرو‌ها در بازرسی از آن‌ها ۳۱ هزار و ۴۰۰ لیتر نفت گاز قاچاق و خارج از چرخه قانونی توزیع را کشف کردند.

فرمانده قرارگاه عمار با اشاره به شناسایی ۴ فرد متخلف و معرفی آنان به مراجع قضائی، برعزم جدی رزمندگان یگان تکاوری در مقابله با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی تاکید کرد.

دستگیری و جمع آوری ۳۲ خرده فروش و معتاد متجاهر در ایرانشهر

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر از اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده ودستگیری ۳۲ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "حسن کیخا اظهار داشت: در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرائم، طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در سطح شهرستان ایرانشهر به اجرا گذاشته شد.

او افزود: در راستای این طرح که در سطح حوزه کلانتری‌های شهرستان به اجرا در آمد، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان پس از شناسایی و رصد اطلاعاتی خرده فروشان محلات با همکاری دیگر رده‌های عملیاتی طی چند عملیات مجزا وارد عمل شده و تعداد ۳۲ نفرخرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر را دستگیر و مقادیری از انواع مواد مخدر و آلات استعمال را کشف کردند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر تصریح کرد: خرده فروشان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی ومعتادان جمع آوری شده نیز به مراکز ترک اعتیاد معرفی شدند.

سرهنگ کیخا با تقدیر از تعامل و مشارکت مردمی با پلیس در راستای برخورد با متخلفان از عموم شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مشکوک بویژه در زمینه تولید و توزیع انواع مواد مخدر، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

دستگیری سارق سیم برق ساختمان‌های نیمه ساز در "چابهار"

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری سارق حرفه ای، که اقدام به سرقت سیم‌های برق ساختمان‌های در حال ساخت این شهرستان می‌کرد، با ۴ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ "حیدر علی کیخائی مقدم اظهار داشت: ماموران گشت انتظامی شهرستان چابهار در ساعات پایانی شب هنگام گشت زنی هدفمند در محدوده خیابان گلشهر این شهر، به یک نفر که در حال جابه جایی سیم‌های برق یکی از ساختمان‌های در حال ساخت بود مشکوک شدند.

او گفت: متهم ۳۶ ساله با مشاهده مأموران قصد متواری شدن از محل را داشت که در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار افزود: متهم که پس از انتقال به کلانتری چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به بزه ارتکابی اعتراف و در بازجویی‌های تکمیلی پلیس به ۴ فقره سرقت سیم برق ساختمان‌های در حال ساخت دیگر در سطح شهر چابهاراعتراف کرد.

سرهنگ "کیخائی مقدم" با اشاره به تشکیل پرونده قضایی و معرفی متهم به مراجع قضائی از شهروندان خواست: ضمن رعایت هشدار‌های پلیسی در صورت مشاهده تردد افراد مشکوک و ناشناس در مناطق مسکونی، سریعاً با ۱۱۰ تماس و موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری عامل اصلی سرقت به عنف در نیکشهر

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر از دستگیری سارق به عنف طلاجات و وسایل شخصی شهروندان در عملیات ضربتی پلیس این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "محمود رضا صادقی اظهار داشت: در پی خبری مبنی بر اینکه خانمی ۲۷ ساله اهل روستای "هیچان" از توابع شهرستان نیکشهر مقداری طلاجات به همراه موبایل و وسایل شخصی اش توسط ۳ مرد ناشناس به زور مورد سرقت قرار گرفته است، پیگیری موضوع به طور ویژه در دستورکار ماموران شهرستان قرارگرفت.

او  بیان داشت: مأموران دایره مبارزه با سرقت شهرستان با بررسی صحنه وقوع جرم و دریافت مشخصاتی کلی از سارقان و انجام یک سری کار اطلاعاتی موفق به شناسایی محل اختفای یکی از سارقان در یکی از خیابان‌های نیکشهر شده و در یک اقدام غافلگیرانه و ضربتی وی را دستگیر و به کلانتری انتقال دادند.

سرهنگ صادقی تصریح کرد: در بازجویی‌های فنی و اطلاعاتی پلیس مشخص شد، سارق در قالب مسافر بر شخصی با یک دستگاه خودروی سواری پراید سفید رنگ با همدستی ۲ نفر دیگر با تهدید سلاح سرد اقدام به سرقت طلاجات و وسایل شخصی مسافران کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان نیشکهر بیان داشت: در ادامه تحقیقات سارق به ۲ فقره سرقت به عنف یک جفت گوشواره طلا، ۲ عدد النگوی طلا، ۲ دستگاه گوشی تلفن همراه، ۲ عددکارت عابربانک و یک عددکارت ملی از شهروندان اعتراف کرد.

سرهنگ "محمود رضا صادقی" با بیان اینکه تلاش برای دستگیری همدستان این سارق همچنان ادامه دارد، خاطر نشان کرد: شهروندان می‌بایست در تردد‌های شهری از تاکسی استفاده کرده و به هیچ وجه سوار خودرو‌های شخصی و ناشناس نشوند تا از بروز چنین حوادث ناگواری جلوگیری شود.

دستگیری سارق ۲۱ ساله منزل در زابل

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری یک سارق حرفه‌ای منزل و کشف ۴ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "احمدثمره حسینی  اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت لوازم منزل در سطح شهر زابل، بلافاصله موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۲ این فرماندهی قرار گرفت.

او  افزود: ماموران کلانتری ۱۲ با تلاش‌های شبانه روزی و انجام اقدامات اطلاعاتی و تحت نظر قرار دادن سارقان سابقه دار در نهایت یک سارق سابقه دار را دراین خصوص شناسایی و در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه وی را در حین سرقت درخیابان هیرمند دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل تصریح کرد: متهم ۲۱ ساله دربازجویی‌های تکمیلی پس از روبه رو شدن با ادله محکم پلیس چاره‌ای جزبیان حقیقت نداشت و به ۴ فقره سرقت لوازم منزل اعتراف کرد.

سرهنگ ثمره حسینی در پایان با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضایی ازشهروندان خواست، ضمن رعایت اصول اولیه ایمنی، از قفل بودن درب منزل در هنگام خروج مطمئن شده و در خصوص نگهداری منقولات وطلا وجواهرات در منزل، کلیه نکات ایمنی را رعایت نمایند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف ۲۳۴ هزار لیتر سوخت قاچاق در سیستان و بلوچستان

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف بیش از ۲۳۴ هزار لیتر سوخت قاچاق طی هفته گذشته خبر داد.

سردار "احمد طاهری اظهار داشت: در هفته گذشته طرح مبارزه با قاچاق سوخت، با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، با جدیت، در نقاط مختلف استان به اجرا درآمد.

او تصریح کرد: در این راستا مأموران پلیس امنیت اقتصادی و دیگر رده‌های عملیاتی استان، با شناسایی و تخریب ۵ محل دپوی سوخت و در بازرسی از ۸ دستگاه تریلی سوخت کش و ۱۳ دستگاه اتوبوس دارای باک اضافی، ۲۳۴ هزار و ۳۹۶ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه قانونی توزیع را شامل ۱۶۳ هزار و ۵۴۶ لیتر گازوئیل، ۸ هزار و ۱۵۰ لیتر بنزین، ۳۲ هزار و ۴۵۰ لیتر نفت، ۴۵۰ لیتر نفت سیاه و ۲۹ هزار و ۸۰۰ لیتر سایر فرآورده‌های نفتی، در شهرستان‌های ایرانشهر، سیب و سوران و سراوان کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به توقیف ۲۱ دستگاه تریلی و اتوبوس حامل سوخت قاچاق، خاطر نشان کرد: در این رابطه ۳۱ فرد متخلف نیز دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

او  با تأکید به برخورد قاطعانه نیروی انتظامی با قاچاق کالا و سرمایه‌های ملی، بیان داشت: پدیده قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور زمینه ساز جرایم دیگری در سطح جامعه می‌شود و مقابله با آن یکی از اولویت‌های کاری پلیس به شمار می‌رود.

کشف محموله چای خارجی قاچاق در ایرانشهر

سرپرست فرماندهی انتظامی ایرانشهر از کشف ۳ تن و ۳۰۰ کیلوگرم چای خارجی قاچاق به ارزش ۴ میلیارد ریال دراین شهرستان خبر داد.

سرهنگ "حسن کیخا  اظهار داشت: ماموران مستقر در ایست و بازرسی مسجد "حضرت ابوالفضل (ع) " شهرستان ایرانشهر در راستای مبارزه با قاچاق کالا، حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون مشکوک و جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

او  افزود: ماموران در خودرو ۳ تن و ۳۰۰ کیلوگرم چای خارجی فاقد مجوز گمرکی را به ارزش ۴ میلیارد ریال کشف که در این راستا راننده متخلف دستگیر برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضائی شد.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر در پایان خاطرنشان کرد: توجه مردم به استفاده از کالای ایرانی و تولیدات داخلی، در مسیر رشد، تولید و شکوفایی ملی، آثار و نتایج مثبتی را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۴:۴۱ ۱۰ مهر ۱۴۰۱
سرهنگ ابراهیم کوچکزایی
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۳۷ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
سلام قاضی دادگاه به من گفت سیستان بلوجستان تبعیدت میکنن این صحبت یعنی چه این همه شهر
آخرین اخبار