درپی اقدامات اولیه بایدن برای رهایی آمریکا از شیوع ویروس کرونا، در اقدام ابتدایی طرح اقتصادی او با مخالفت جمهوری‌خواهان روبه‌رو شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، جمهوری‌خواهان میانه‌رو در واکنش به بسته اقتصادی ۱.۹ تریلیون دلاری جو بایدن برای مبارزه با شیوع کرونا در آمریکا، اعلام کردند تنها موافق واگذاری بودجه اضافی برای تسریع در استفاده از واکسن کرونا هستند.

اقدامات جدید بایدن برای مبارزه با کرونا، در حالی با مقاومت جمهوری‌خواهان میانه روبه‌رو شده که ممکن است دولت را مجبور کند از اهداف خود در این زمینه چشم‌پوشی کند.

سوزان کالینز، سناتور جمهوری‌خواه اعلام کرد: ممکن است در ماه‌های آینده لازم شود که در مورد شیوع کرونا اقدامات جدی انجام دهیم و من فعلا در این زمینه ضرورتی برای اعطای این بودجه نمی‌بینم.

سناتور آلاسکا نیز در این مورد اشاره کرد:  من فکر می‌کنم که این موضوع به بحث و بررسی زیاد نیاز دارد.

میت رامنی، سناتور یوتا اما در این باره گفت: این شیوع کرونا است که اقتصاد را با بحران روبه‌رو می‌کند. در صورتی که الان دست‌به‌کار شویم و از شیوع این ویروس جلوگیری کنیم، من معتقدم که اقتصاد دوباره برمی‌گردد.

در ۱۴ ژانویه، رئیس‌جمهور منتخب جو بایدن از پیشنهاد بهبود اقتصادی ۱.۹ تریلیون دلاری خود برای جلوگیری از شیوع کرونا در این کشور رونمایی کرد.

تردید‌های کالینزودیگر نمایندگان جمهوری‌خواه در مورد طرح بایدن ممکن است دردسر‌هایی را برای آن در سنا به‌وجود آورد، جایی که حداقل ۱۰ رأی جمهوری‌خواهان برای دور زدن یک دادخواست بزرگ مورد نیاز است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار