اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال برای اتمام مدول سوم تصفیه‌خانه فاضلاب خوی

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال برای اتمام مدول سوم تصفیه‌خانه فاضلاب این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه، عادل نجف زاده  نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار ویژه برای اتمام مراحل ساخت مدول سوم تصفیه‌خانه فاضلاب خوی اختصاص یافت.

نجف زاده  افزود: این مدول، هم‌اکنون ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و جهت اتمام و به بهره برداری رسیدن آن، مبلغ قابل توجه ۲۰۰ میلیارد ریالی نیاز بود که در رایزنی با مقام‌های دولتی و معاون وزیر نیرو در امور آب، این مبلغ از محل ماده ۵۶ و از طریق بانک ملی برای تکمیل نهایی پروژه تخصیص داده شد.

او اظهار کرد: اکنون ۲ مدول تصفیه‌خانه فاضلاب خوی ۳۰ هزار مترمکعب در شبانه روز ظرفیت دارد و با به بهره برداری رسیدن مدول سوم، این ظرفیت به ۴۵ هزار مترمکعب می‌رسد.

نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی به مشکلات موجود در حوزه فاضلاب در شهرک ولیعصر این شهرستان نیز اشاره کرد و ادامه داد: مدول سوم تصفیه خانه و شبکه مربوط به آن در مسیر این شهرک قرار گرفته و با اتمام آن، همه مشکلات فاضلاب در ساختمان‌های قبلی و مساکن مهر این منطقه رفع می‌شود.

نجف زاده اضافه کرد: جمعیت تحت پوشش این مدول ۷۵ هزار نفر پیش بینی شده و با اتمام کامل آن، فاضلاب تولیدی حدود ۲۲۵ هزار نفر از شهروندان تصفیه می‌شود.

او  گفت: آب تصفیه شده فاضلاب بعداز گندزدایی و ضدعفونی جهت استفاده در محصولات کشاورزی ۲ ساله یا بیشتر از ۲ سال و آبیاری پارک‌های شهرداری و استفاده‌های صنعتی به کار گرفته می‌شود.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.