فرماندهی تروریستی نیرو‌های آمریکا در منطقه غرب آسیا مدعی شد روی کار آمدن جو بایدن فرصت تازه‌ای در روابط ایران و آمریکاست.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه دفنس وان، فرماندهی نیرو‌های تروریست آمریکا در منطقه معتقد است پس از روی کار آمدن دولت جدید جو بایدن روابط میان واشنگتن و تهران در دوران فرصت قرار گرفته است.

ژنرال کنت مک کنزی با بیان این ادعا که تهدید‌های ناشی از سوی ایران در ماه‌های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و نیز مراسم تحلیف بایدن رو به تزاید گذاشته بود، گفت آمریکا همچنان قادر به حفظ آنچه به ادعای مک کنزی بازدارندگی از جنگ عنوان شد، بوده است.

فرمانده سنتکام در جمع خبرنگاران مدعی شد: هدف ما جلوگیری از وقوع جنگ بود.

مک کنزی در ادامه مدعاهایش افزود برخلاف نگرانی صاحبنظران امنیتی ایران در این مدت نه تنها به هیچ هدف آمریکا مستقیما حمله نکرد بلکه توانست تا حد زیادی نیرو‌های نیابتی خود در عراق و منطقه را تحت کنترل درآورد. البته همه این گروه‌ها تحت فرماندهی و کنترل مستقیم تهران فعالیت نمی‌کنند.

این فرمانده آمریکایی مدعی شد: که ایرانی‌ها به این نتیجه رسیدند که اکنون زمان مناسبی برای جنگ نیست، نوعی برآورد سیاسی در ایران وجود دارد که می‌خواهند با دولت جدید ارتباط برقرار کرده تا ببیند آیا تحولی رخ می‌دهد.

ژنرال مک کنزی تاکید کرد برخی طرح‌هایی که در دوره ترامپ آغاز شد همچنان ادامه خواهد داشت. توافق عادی سازی اعراب با رژیم صهیونیستی یکی از این موارد است که به ادعای فرمانده سنتکام موجب نگرانی ایران شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
تحریم ها هم همین طور همیشه هست
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۵۹ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
اول باید خود تو انتقام پس بدی
آخرین اخبار