رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان گرمی از کشف و ضبط ۶۰ بال سهره از صیادان متخلف در شهرستان گرمی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رضا رحیمی، رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان گرمی گفت: صیادان متخلف که در یکی از روستا‌های مرزی شهرستان گرمی اقدام به زنده گیری سهره با تور می‌کردند با همکاری نیرو‌های هنگ مرزی شهرستان دستگیر شدند.

او افزود: این ۳ متخلف با پهن کردن تور در مزارع و مراتع اقدام به صید گونه سهره و فروش آن می‌کردند که با همکاری نیرو‌های هنگ مرزی و قبل از خروج پرنده‌های زنده گیری شده با حکم مقام قضایی دستگیر شدند.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان گرمی تصیرح کرد: از محل زندگی متخلفان تعداد ۶۰ بال سهره، ۱ بال بلدرچین ماده، بیش از ۱۲ عدد قفس و چهار رشته تور کشف و ضبط گردید.

رحیمی افزود: برابر مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست به استناد بند (ج) ماده ۳ قانون شکار و صید، بهای هر قطعه سهره را از لحاظ مطالبه ضرر و زیان ۳ میلیون ریال و بهای هر قطعه سهره ماده ۹ میلیون ریال تعیین کرده است که این مبلغ به عنوان ضرر و زیان وارده به محیط زیست از سوی متخلفان زنده گیری پس از محکومیت قطعی به حساب حفاظت محیط زیست واریز می‌شود.

او ضمن تشکر از همکاری صمیمانه مقام قضایی و نیرو‌های هنگ مرزی در دستگیری متخلفان از عموم شهروندان خواست هرگونه تخلف در حوزه محیط زیست را با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان در میان بگذراند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.