مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: کشت محصولات جالیزی زیرنایلونی در شهرستان بیله سوار ۴۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سعید شهند، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در دیدار با فرماندار شهرستان بیله سوار با قدردانی از اقدامات انجام یافته جهت حل و فصل مسائل و مشکلات زیست محیطی شهرستان بیله سوار از بهبود وضعیت زیست محیطی در حوزه مدیریت پسماند علی الخصوص پسماند بخش کشاورزی و کاهش ۴۵ درصدی کشت محصولات جالیزی زیرنایلونی خبر داد.

او همچنین با اشاره به بازسازی و اتمام ساخت دو مورد مولاژ ماموت کشف شده از اراضی فولادلو، از انتقال و استقرار یک مورد از مولاژ‌ها به شهرستان بیله سوار در آینده نزدیک خبر داد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: پسماند‌های پلاستیکی برجای مانده در مزارع در این شیوه کشت، پس از برداشت محصولات جالیزی زیرنایلونی بدلیل مدت زمان زیاد ماندگاری در روی خاک علاوه بر آلودگی شدید محیط زیست، اثرات جبران ناپذیری بر حاصلخیزی و از بین بردن بافت موثر خاک دارد.

شهند بیان کرد: ماموران یگان حفاظت نمایندگی محیط زیست در فصل زراعی با حضور در مزارع کشت جالیزی زیرنایلونی ضمن برخورد با کشاورزان متخلف، آن‌ها را ملزم به جمع‌آوری ضایعات و پسماند‌های پلاستیکی مزارع پس از برداشت محصولات جالیزی می‌کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.