نشست مشترک روسای ادارات منابع طبیعی شهرستانهای شیراز، خرامه و سپیدان در راستای پیشگیری و همکاری درعملیات های اطفاء حریق احتمالی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز محمد هدایت فرد رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خرامه گفت : آتش‌سوزی یکی از حوادث غیرمترقبه است که براساس تبصره ذیل ماده ۴۷ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در زمان  آتش‌سوزی عرصه های منابع طبیعی تمامی دستگاه‌های دولتی و شهرداری ها موظف به همکاری با نیروهای منابع طبیعی در  اطفا حریق هستند.

او، با اشاره به اینکه بالای ۹۰ درصد آتش‌سوزی ‌های ما ناشی از عوامل انسانی بوده، بیان کرد: تغییر کاربری و بی‌احتیاطی گردشگران ، چوپانان و یا کشاورزان در هنگام برداشت محصول و آتش‌زدن کاه و کلش و سرایت آن از جمله عوامل مهم آتش سوزی در این عرصه ها است.

هدایت فرد، بر اطلاع‌رسانی و ارائه آموزش های لازم از طریق رسانه‌ها و شبکه های مجازی تاکید و تصریح کرد: پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی در عرصه های جنگلی اولویت نخست نیروهای منابع طبیعی بوده و این امر نیازمند مدیریت بهتر و برنامه ریزی منسجم تر است.

در این جلسه روسای ادارات سه شهرستان با اعلام همکاری در مواقع بحرانی وقوع  آتش سوزی قول مساعدت دادند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار