در چارچوب دیدار معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش، مهدی علی‌نژاد در فدراسیون دو و میدانی حضور یافت و با مسئولین آن دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در  دیداری که بیش از ۴ ساعت به طول انجامید؛ ابتدا هاشم صیامی،رئیس فدراسیون دو و میدانی در سخنانی ضمن تشکر و قدر دانی از مهدی علی‌نژاد به واسطه توجه ویژه به ورزش پایه و پر مدال دو و میدانی، پیرامون عملکرد بیش از ۳ ماهه گذشته فدراسیون، توضیحاتی را برای معاون وزیر ورزش و جوانان بیان کرد.

صیامی همچنین با اشاره به پتانسیل بالای ورزشکاران دو و میدانی برای کسب سهمیه المپیک بیان کرد: اردوهای آماده سازی ورزشکاران در داخل و خارج از کشور در حال برگزاری هستند و ما بسیار امیدواریم که بتوانیم تعداد سهمیه‌های دو و میدانی را در بازی های المپیک توکیو افزایش دهیم.

در ادامه این دیدار علی رضایی، سرپرست دبیری فدراسیون نیز اظهار کرد: بعد از حضور در فدراسیون بلافاصله کمیته‌های‌ تخصصی را راه‌اندازی کردیم که خوشبختانه بسیار فعال هستند.

وی افزود: در گام بعدی سیستم اتوماسیون هیئت‌های استانی را ایجاد کردیم که بسیاری از مشکلات اداری ما را برای مکاتبه با استان های سراسر کشور از بین برده است.

برگزاری اردوهای متمرکز و غیر متمرکز قهرمانان دو و میدانی در جزیره کیش، بوشهر، تهران، صربستان، ترکیه، فرانسه و آمریکا و همچنین ساماندهی ورزشکاران و مربیان تیم‌های ملی و پرداخت کمک هزینه به ۷۰ نفر جهت برگزاری اردوهای استانی با نظارت روسای هیئت‌‌ها از دیگر مواردی بود که سرپرست دبیری فدراسیون به آن اشاره کرد.

رضایی همچنین اظهار کرد: سفرهای استانی را جهت رفع مشکلات هیئت‌ها و جذب منابع مالی آغاز کرده‌ایم و تقویم مسابقاتی و آموزشی ۳ ماهه پایانی سال ۹۹ را نیز اعلام نموده و اقداماتی را جهت جذب اسپانسر مالی برای ۶۰ ورزشکاران دو و میدانی به وسیله چاپ بولتن ‌های اقتصادی انجام دادیم.

رضایی در پایان به خرید تجهیزات تخصصی دو و میدانی توسط فدراسیون با منابع مالی بخش خصوصی اشاره نمود و گفت: این تجهیزات وارد کشور شده اند و در گمرک هستند. ان شاءالله به زودی ترخیص شده و به تمامی استانهای سراسر کشور ارسال خواهند شد.

مهدی علی‌نژاد نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت بسیار بالای ورزش دو و میدانی گفت: دو و میدانی برای مجموعه ورزش کشور رشته ورزشی بسیار مهمی است؛ اگر دو و میدانی خوب شکل بگیرد، کل ورزش کشور پیشرفت خواهد کرد.

وی افزود: با ضوابطی که در وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک ایجاد کرده ایم؛ بودجه فدراسیون‌ها بر اساس عملکرد و مدال آوری به آن ها پرداخت خواهد شد.

او ادامه داد: وزارت‌ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک برای پرداخت بودجه به فدراسیون‌ها مبنا ایجاد کرده‌اند که بسیار کار مهمی برای ورزش بوده است.

معاون وزیر ورزش و جوانان افزود: اگر دو و میدانی بتواند عملکردش را کیفی تر کند؛ قطعا توجهات بیشتری به آن خواهد شد.

مهدی علی‌نژاد تصریح کرد: یکی از نکات بسیار مهم تامین منابع مالی از خارج فدراسیون است که می‌تواند تاثیر بسزایی در عملکرد مجموعه دو و میدانی داشته باشد. همچنین پرورش مربی خوب از دیگر دلایل پیشرفت در این رشته خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به این که تعداد دو و میدانی کاران رو به کاهش است، بیان کرد: سومین دلیل پیشرفت این ورزش استعدادیابی صحیح است که می‌تواند جهش بزرگی را در دو و میدانی ایجاد کند؛ برای همین منظور افرادی را در استان‌ها به عنوان استعدایاب تربیت کنید تا بتوانند افراد واجد شرایط را شناسایی و معرفی نمایند.

علی‌نژاد در پایان با اشاره به اهمیت وجود ارتباطات بین المللی خواهان ایجاد رابطه بیشتر مسئولین فدراسیون با ارکان فدراسیون جهانی دو و میدانی شد.

در این دیدار از تندیس یادبود فدراسیون دو و میدانی توسط معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان رونمایی شد و این تندیس از طرف هاشم صیامی رئیس فدراسیون به وی اهداء شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار