وقف فقر را برطرف می‌کند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه یزد گفت: وقف یکی از نیکوترین سنت‌های اسلامی است که در جهت برطرف کردن فقر در جامعه اسلامی نقش مهمی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حجت الاسلام حسین زارع زاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه یزد در نشست تخصصی وقف که با حضور اساتید حوزه و روحانیون در شهرستان اردکان برگزار شد، گفت: وقف یک ثروت ماندگار برای واقفان است و اگر فرهنگ وقف جا بیفتد، به نوعی کمک به حوزه‌های علمیه و کمک به نیازمندان و مستمندان است.

او افزود: روحانیون به عنوان یاوران اصلی وقف در جامعه با توجه به موقعیتی که دارند ارزش‌ها و سنت‌های حسنه از جمله سنت حسنه وقف که باعث حیات اقتصادی فعال و پویا در جامعه اسلامی می‌شود بررسی کرده و به مردم منتقل کنند.

حجت الاسلام زارع زاده یادآور شد: وقف یکی از نیکوترین سنت‌های اسلامی است که در برطرف کردن فقر در جامعه اسلامی نقش مهمی دارد.

این مسئول ادامه داد: ترغیب تمامی احاد جامعه در مشارکت در این امر الهی توسعه ممالک اسلامی را در پی دارد که برای ترویج این سنت ماندگار در جامعه تبلیغ مستمر و دائمی از سوی مردم و به خصوص جامعه روحانیت لازم است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار