مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از رشد چشمگیر بارگیری کالا‌های عمومی در بندرخرمشهر طی ۱۰ ماهه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،نورالله اسعدی مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در تشریح عملکرد ۱۰ ماهه بندر خرمشهر در سال ۹۹ گفت: در این مدت حجم بارگیری کالا‌های عمومی در بندر خرمشهر با رشد ۹۳ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال به بیش از ۶۷۱ هزار و ۸۴۱ تن رسیده است.

او اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۶ هزار و ۴۲۲ TEU بارگیری کانتینری در بندر خرمشهر به انجام رسیده است که این رقم نسبت به پارسال رشد ۵۶ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در ادامه افزود: طی ۱۰ ماهه امسال بیش از ۲ میلیون و ۴۶۰ هزار و ۴۷۷ تن کالابارگیری و از مسیر دریایی بندر خرمشهر به کشور‌های حاشیه خایج فارس صادر شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال از رشد ۱۶ درصدی برخوردار است.

اسعدی تصریح کرد: در این مدت تردد ۴۱۱ فروند شناور غیر کانتینری بالای هزار تن در بندر خرمشهر به ثبت رسیده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال از افزایش ۱۲ درصدی برخوردار است.

شایان ذکر است بندر خرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، مجاورت با کشور‌های حوزه خلیج فارس، اتصال به کریدور بندر امام خمینی، شلمچه و عراق و بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی به عنوان مهم‌ترین بندر جنوب غربی کشور در زمینه صادرات به کشور‌های حوزه خلیج فارس شناخته می‌شود.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.