معاون استاندار بوشهر گفت: مشکل مقطعی یکی از شناور‌ها در مسیر بوشهر به خارگ برطرف شده و دو شناور مسیر گناوه-خارگ هم تعمیر می‌شوند.

مشکل یکی از شناور‌های مسیر بوشهر به خارگ حل شدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدتقی ایرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در جمع خبرنگاران در جزیره خارگ با تاکید بر حل مشکل تردد‌های دریایی این جزیره عنوان کرد: دو فروند شناور مسافران را در مسیر گناوه به خارگ جابه‌جا می‌کردند که با توجه به مشکلاتی که داشتند، سازمان بنادر و دریانوردی آن‌ها را به بخش تعمیرات فرستاده است.

او، با بیان اینکه مشکل مقطعی یکی از شناور‌های در مسیر بوشهر به خارگ برطرف شده است، ادامه داد: باید برای جایگزینی شناور‌های با عمر ۴۰ ساله که نیاز به بازسازی و تعمیر دارند، برنامه‌ریزی صورت گیرد و شناور‌های مسافری ساماندهی شود.

معاون استاندار بوشهر، با تاکید بر پرداخت تسهیلات به سرمایه‌گذاران برای خرید شناور مسافری در مسیر بوشهر و گناوه به جزیره خارگ، عنوان کرد: در این زمینه، سازمان بنادر و دریانوردی برای خرید کشتی مسافری تسهیلات خوبی پرداخت می‌کند و بر همین اساس با بخش خصوصی برای توسعه کشتی‌های مسافری در مسیر خارگ و سایر بنادری که تردد دریایی نیاز دارند، مذاکره می‌شود.


بیشتر بخوانید


ایرانی، با اشاره به مشارکت شرکت پایانه‌های نفتی در حل مشکلات تردد اهالی جزیره خارگ، بیان کرد: از این شرکت تقاضا شده یارانه مناسبی به شناور‌های مسافری اختصاص دهد و در کنار آن سازمان بنادر و دریانوردی هم توجه ویژه‌ای به این مهم داشته باشد زیرا فروش بلیت در این مسیر به تنهایی نمی‌تواند سودی برای مالکان شناور‌ها داشته باشد.

او افزود: مشکلات ازسرگیری اورژانس هوایی در خارگ برطرف شده و اکنون این اورژانس  آماده خدمات‌رسانی به مردم استان به ویژه جزیره خارگ است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر، تاکید کرد: امیدوارم با همدلی و وحدتی که بین همه مسئولان و مردم خارگ است و امنیت مطلوب و پایداری که در این جزیره وجود دارد بتوانیم خدماتی در شان مردم این جزیره به آنان ارائه دهیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.