اسلامی گفت: در سال ۹۹ با آوردن بخشهای فرهنگی و آموزشی و وزارت آموزش به حوزه ایمنی جادهای و مطرح کردن ایمنی راهها در سامانه شاد که با استقبال دانش آموزان رو به رو شد شاهد کاهش تلفات جادهای بوده ایم.
وزیر راه و شهرسازی یاد آور شد: همزمان با اقدامات فرهنگی و اقدامات فنی هم انجام دادیم که رفع ۲۵۱ نقطه حادثه خیز جادهها در سالهای ۹۸ و ۹۹ در دست اقدام بود که از این تعداد ۲۰۰ نقطه در جادهها اصلاح شده و مابقی با کنترل انتظامی و حضور پلیس مدیریت میشود؛ بنابراین هیچ نقطهای در جادهها نداریم که جاده عامل تلفات جادهای باشد.
اسلامی درباره کاهش ترددهای جادهای بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: در اوج ترددها در سالهای گذشته یک میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه تردد در شبانه روز داشتیم، اما با مصوبه ستاد کرونا در حال حاضر به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تردد خودرو در شبانه روز کاهش یافته است.
او بیان کرد: قرارگاه مشترک هلال احمر، پلیس راهور، اورژانس و سازمان راهدازی برای استقرار در جادهها به صورت مشترک و در یک قرارگاه به زودی راه اندازی میشود.
اسلامی همچنین درباره ایمنی خودروهای داخلی اظهار کرد: نگفتم خودروهای ما غیر استاندارد است، اما از صنعت خودروسازی انتظار داریم ایمنی خودرو را افزایش دهند؛ باید سازمان استاندارد و وزارت صمت کنترل کیفیت و ایمنی خودروهای تولید داخل را بیشتر کند.
اسلامی همچنین درباره منع تردد ساعتی هم گفت: در بهترین شرایط ۳۷۰ تردد در ساعت داشتیم که با محدودیتهای ستاد کرونا در حال حاضر به ۲۹۰ تا ۳۰۰ تردد در ساعت کاهش یافته است.
او همچنین در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کنترل رعایت دستورالعملهای بهداشتی از سوی رانندگان و دیگر فعالان حمل و نقل عمومی گفت: طبق دستورالعمل ها اگر فردی بلیت سفر خریداری کند در صورتی که بر کد ملی مسافر سابقه کرونا ثبت شده باشد به او بلیت نمی دهند.
او اظهار کرد: بیش از ۲ هزار برخورد با شرکتهای حمل و نقل مسافری در گونههای مختلف حمل و نقلی از ابتدای آبان ماه که ستاد کرونا تشدید رعایت دستورالعملهای بهداشتی در حمل ونقل عمومی تصویب کرده صورت گرفته است و هرجا مردم گزارش میدهند برخورد کرده ایم.
اسلامی توضیح داد: مسافران در صورت مشاهده هر گونه تخلف در حوزه هوایی و جادهای هم برخورد خواهد شد و نظارت کامل بر اجرای فاصله گذاری اجتماعی وجود دارد.
انتهای پیام/