تصادفات رانندگی برونشهری از ابتدای سال تا کنون در ۵ شهرستان استان مرکزی ۳۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سرگرد علیرضا غلام نژاد رئیس پلیس راه فرمهین - اراک گفت: در ۱۰ ماه سپری شده از سال در تمام آیتم‌های مربوط به تصادفات شاهد کاهش هستیم.

سرگرد غلام نژاد افزود: در مجموع تصادفات رانندگی برون شهری شهرستان‌های فراهان، آشتیان، تفرش، کمیجان و قسمتی از اراک که در محدوده آن پلیس راه است نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد کاهش داشته است.

او اضافه کرد: در ۱۰ ماه گذشته همچنین تصادفات خسارتی ۲۰ درصد، تصادفات منجر به جراحت ۲۵ درصد و تصادفات منجر به فوت ۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است و این روند کاهشی در تعداد مجروحان و جان‌باختگان نیز به ترتیب ۲۵ و ۴۰ درصد روند کاهشی داشته است.

رئیس پلیس راه فرمهین - اراک بیان کرد: کاهش تردد‌ها به واسطه شیوع کرونا، رعایت قوانین و مقررات راهنمایی، کنترل و نظارت پلیس بر رفتار رانندگان پرخطر و برخورد قانونی و بدون اغماض با تخلفات حادثه‌ساز و رانندگان خطرآفرین از جمله عوامل مؤثر در کاهش تصادفات رانندگی در راه‌های این شهرستان‌ها بوده است.

او ادامه داد: با توجه به اینکه علت اصلی تصادفات فوتی و جرحی سال جاری، سبقت، سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ وسایل نقلیه بوده است، تیم‌های گشتی پلیس راه انتظامی شهرستان با این تخلفات به شدت برخورد و نسبت به توقیف وسایل نقلیه حادثه آفرین در محور‌های برون شهری اقدام می‌کنند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.