مدیرکل کانون پرورش فکری استان یزد، گفت: با توجه به اینکه مخاطبانمان کودکان و نوجوانان هستند باید برای معرفی انقلاب بیان ما بیانی هنرمندانه باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، با حضور نمایندگان مختلف کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان یزد، برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی به مناسبت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اعلام شد.

سید حسین پیغمبری، مدیرکل کانون پرورش فکری استان یزد، در ابتدای این جلسه با اشاره به روز‌های بزرگداشت دهه مبارک فجر گفت: این روز‌ها می‌تواند بهترین موضوع‌ها برای کودکان و نوجوانان باشد، باید از این فرصت برای معرفی دستاورد‌های انقلاب اسلامی استفاده شود.

او افزود: باید خیلی هنرمندانه در این موضوع ورود کنیم و با توجه به اینکه مخاطبانمان کودکان و نوجوانان هستند باید برای معرفی انقلاب، بیان ما بیانی هنرمندانه باشد.

این مسئول ادامه داد: برگزاری جشنواره قصه‌گویی سبک بالان عاشق یادواره شهید محمد حسین ذوالفقاری کوچکترین رزمنده شهید دفاع مقدس از شهرستان میبد با مشارکت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد یکی از برنامه‌های این دهه مبارک است.

پیغمبری بیان داشت: همچنین فضاسازی کلیه مراکز کانون پرورش فکری استان، معرفی شخصیت و وقایع انقلابی، اجرای برنامه‌های مختلف ادبی شعرسرایی و داستان نویسی، نقاشی، کارت پستال سازی، برگزاری جشنواره نماز کودک نیایش با موضوع عکس از دیگر برنامه‌های این نهادخواهد بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان یزد اظهار کرد: برگزاری اختتامیه جشنواره حرف دل در دو بخش نقاشی و کلیپ‌های کوتاه، برگزاری ۲۳ کارگاه تخصصی فرهنگی، هنری و ادبی برخط با هدف مهارت افزایی کودکان و نوجوانان با انقلاب اسلامی، اجرای برنامه‌های مختلف هنری از سوی اعضا و مربیان و... برنامه‌های پیش‌بینی شده از سوی این کمیته و در فضای مجازی است.

پیغمبری تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌های مختلف اجتماعی ناشی از این بیماری، ویژه برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد به مناسبت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در بستر فضای مجازی و با شعار «انقلاب اسلامی، بالنده و مقتدر، چون کوه استوار» برگزار می‌شود.

سکینه قیصری، رابط ستاد دهه فجر نیز گفت: آشنایی و درک ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران و اهداف و ثمره‌های آن از سوی نسل کودک و نوجوان، می‌تواند نقش مهمی در مقابله با تهدیدات دشمنان درحال و آینده داشته یاشد.

او افزود: آشنایی کودکان و نوجوانان با ارزش‌های انقلاب، آن را از قرار گرفتن در معرض آسیب‌ها مصون نگه می‌دارد و بدیهی است زبان هنر جذاب‌ترین و موثرترین زبان برای بیان و انتقال اهداف و ارزش‌های انقلاب به نسل‌های آینده است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار