محمدتقی امیری خراسانی گفت: تعداد خانه‌های ورزش روستایی کشور تا پایان دولت دوازدهم از سه هزار و ۵۰۰ به پنج هزار باب افزایش خواهد یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدتقی امیری خراسانی رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی در حاشیه مجمع سالانه هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی خراسان رضوی، گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته با وزارت ورزش و جوانان تعداد خانه‌های ورزش روستایی کشور تا پایان دولت دوازدهم از سه هزار و ۵۰۰ به پنج هزار باب افزایش خواهد یافت.

او افزود: به عنوان فدراسیون ورزش روستایی برای ما بحث کیفیت و بهره‌وری خانه‌های ورزشی روستایی در جایگاه بالاتری نسبت به کمیت این اماکن قرار دارد.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی به مشارکت موثر ادارات کل ورزش و جوانان در ایجاد خانه‌های ورزش روستایی اشاره کرد و ادامه داد: در راستای تحقق این اهداف با وزیر ورزش و جوانان در جلسه شورای عالی ورزش همگانی بر موضوع افزایش کیفیت در ورزش روستایی هماهنگی صورت گرفت.

امیری خراسانی بیان کرد: در چارچوب ارتقای کیفیت در این ورزش به دنبال ایجاد نوعی المپیاد ورزشی مختص خانه‌های ورزش روستایی در سطح کشور و به شکل ملی هستیم تا با این اقدام انگیزشی، چراغ خانه‌های ورزش روستایی به شکل مداوم روشن باشد.

او تصریح کرد: امسال به علت همه‌گیری کرونا مشکلات خاصی برای برگزاری جشنواره‌های ورزشی در حوزه ورزش روستایی داشتیم، اما سال آینده این فعالیت‌ها در تقویم سالانه فدراسیون قرار خواهد گرفت.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی بیان کرد: ورزش‌های بومی و محلی روستایی و عشایری فقط جنبه همگانی ندارند بلکه این فعالیت‌ها به نوعی جز آداب و رسوم محلی مردم است و از طرفی می‌توان از این فرصت در بعد استعدادیابی برای ورزش‌های کلاسیک و تقویت قهرمانی برای فدراسیون‌های مختلف نیز بهره گرفت.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.