به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،ایمان غنی زاده مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه گفت: متوسط عمر ناوگان اتوبوسرانی تبریز با توجه به عدم امکان خرید اتوبوس، به دلیل تحریمهای سالهای اخیر به بیش از ۱۲ سال رسیده است و این امر لزوم تأمین اتوبوس و نوسازی و بازسازی ناوگان در خطوط ۷۲ گانه شهر تبریز و حومه با جمعیت ۱.۸ میلیونی را بیش از پیش ضروری میسازد.
او افزود: نوسازی ناوگان در کنار ایجاد ساز و کارهای حمل و نقل ترکیبی و ایجاد خطوط پاره خطی به جهت کاهش تردد به هستهی مرکزی شهر وکاهش ترافیک و جلوگیری از آلایندگی بسیار حائز اهمیت است.
او تاکید کرد: با توجه به مشکل فوق و شرایط موجود، ارائه راهکارهای اجرائی برای مرتفع شدن مشکلات از طریق تشویق سرمایه گذاری بخش خصوصی و کمکهای دولتی بسیار ضروری است و پیشنهاد میشود از سرمایه گذاری بخش خصوصی در جهت خدمات دهی حمل و نقل عمومی به شهروندان و تامین ناوگان مورد نیاز حمل ونقل عمومی (اتوبوسرانی) با اجرای فراخوان به سرمایه گذاران بخش خصوصی دارای توان فنی و مالی در اسرع وقت اقدام شود، در غیر این صورت در سال ۱۴۰۰ وضعیت ناوگان با بحران مواجه خواهد شد.
انتهای پیام/