توزیع ۲۳۰ تن جو با نرخ مصوب دولتی در بهمئی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهمئی گفت: ۲۳۰ تن جو با نرخ مصوب دولتی بین دامداران و عشایر شهرستان بهمئی توزیع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، بهمنی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهمئی گفت: توزیع جو با نرخ مصوب دولتی علاوه بر کنترل بازار در کاهش و تعادل سازی قیمت نهاده‌های دامی نقش بسزایی دارد.

بهمنی افزود: بر اساس ظرفیت مرتع، نوع دام، پوشش گیاهی و مساحت عرصه مورد احیاء و با هدف کمک به معیشت دامداران این میزان جو توزیع شد.

او بیان کرد: با هدف حفاظت از مراتع و جلوگیری از تخریب این عرصه‌ها تا پایان هفته ۷۵ تن دیگر جو رایگان بین دامداران، عشایر و مرتعداران این شهرستان توزیع می‌شود.

بهمنی گفت: در حال حاضر بیش از ۲ هزار دامدار دارای پروانه و مجوز دامداری در این شهرستان هستند.

او با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار تن علوفه دامی دیگر، شامل کنسانتره، سبوس و ذرت علوفه‌ای تا پایان امسال توسط جهاد کشاورزی این شهرستان توزیع می‌شود افزود: با هدف کوتاه کردن دست واسطه‌ها در آینده علوفه دامی نیز خریداری و به مردم ارائه می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی بهمئی بیان کرد: هم اکنون ۳۰۰ هزار راس دام سبک، ۷ واحد گاوداری فعال صنعتی و ۱۰ واحد گاوداری نیمه صنعتی در شهرستان بهمئی مشغول ارائه خدمت به مردم هستند.

شهرستان بهمئی با دارا بودن هزار و ۲۰۰ خانوار عشایری و دامداران شهری و روستایی بعد از باغداری و کشاورزی قطب دامداری است و سهم عمده ای در تولید فرآورده‌های دامی به ویژه گوشت دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.