مقیمی گفت: موتور سه استوانه ملی با توان ۷۲ تا ۱۵۰ اسب بخار وارد مرحله صنعتی سازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  فرشاد مقیمی مدیر عامل ایران خودرو در نمایشگاه قطعات پیشرانه سه استوانه ملی در خصوص موتور سه استوانه ملی که به تازگی رونمایی شده است، با بیان اینکه این موتور از ویژگی‌های خیلی خوبی برخوردار است و وارد مرحله صنعتی سازی می‌شود، گفت: از مهمترین ویژگی‌های فنی این پروژه می‌توان به کاهش مصرف سوخت و ارتقا استاندارد آلایندگی، اشاره کرد. این موتور ملی باعث توسعه پنج نوع موتور با توان ۷۲ تا ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور‌های متفاوت از ۹۸ تا ۲۴۰ نیوتون بر متر می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: از دیگر ویژگی‌های این موتور می‌توان به مصرف سوخت پایین، قابلیت کسب استاندارد‌های یورو ۶، قابلیت استفاده از سوخت بنزین و CNG اشاره کرد.

او بیان کرد: این موتور کاملا مناسب برای مدل‌های هیبریدی و بهره‌مندی از سطح تکنولوژی‌های روز الکتریکی و قابلیت اشتراک‌گذاری با سایر خودروسازان داخلی است.


بیشتر بخوانید

کوییک ارزان شد/ کاهش اختلاف قیمت خودرو بین بازار و کارخانه


مدیر عامل ایران خودرو در خصوص ویژگی‌ها و قابلیت‌های این موتور گفت: این موتور بستگی به پلتفرم مورد استفاده، باعث کاهش مصرف حدود ۳.۵ لیتری میانگین مصرف سوخت می‌شود. تولید موتور در کشور از دهه ٧٠ با مصرف ١٢ لیتر کار آغاز شد و سپس به هشت لیتر و اکنون به عدد ٧.٨ لیتر رسیده است که نشان از عملکرد خوب ایران‌خودرو دارد.

مدیرعامل ایران‌خودرو با بیان اینکه بعضا گفته می‌شود که سه سیلندر، از توان موتور‌ها می‌کاهد، گفت: این موضوع ادعای درستی نیست. شاخص مهم این طرح در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و حرکت در راستای شعار اقتصاد مقاومتی است. از ۲۵۰ قطعه استفاده شده در این موتور هشت قطعه وارداتی و باقی قطعات داخلی سازی شده است.

مقیمی با بیان اینکه بر اساس نقشه راه تدوین شده برای خانواده موتور‌های ایران‌خودرو، در نقشه راه موتور‌ها صنعتی‌سازی موتور، گیربکس و پلتفرم از دی ماه سال گذشته مصوب شد که نخستین قله، موتور سه استوانه‌ای بود، گفت: در برنامه‌ریزی انجام شده افزایش برقی‌سازی موتور‌ها با هدف سبک‌سازی مدنظر قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
هنوز رو پرايد نبستن و تست جاده اي نشده ميخوان توليد انبوهش كنن ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
چرا روشن و شفاف نميگن چه قطعاتي اش رو زدن و مخفي كاري ميكنن نكنه سيلندر و سرسيلند و كاربراتور و دلكوش وارداتيه ؟
آخرین اخبار