سخنگوی صنعت برق:

قطعی برق صنایع با اطلاع قبلی انجام می‌شود

رجبی گفت: قطعی برق در حوزه صنعت و تولید از قبل اطلاع رسانی می‌شود تا مشکلی برای ماشین آلات پیش نیاید.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصوص هشدار قطعی برق در روز گذشته تصریح کرد: با توجه به افزایش مصرف انرژی و احتمال بروز مشکل در تامین سوخت نیروگاه ها، برای روز سه شنبه هشدار قطعی برق در مناطق مختلف تهران صادر شده بود که  خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته و مدیریت مصرف دیروز خاموشی در تهران اتفاق نیفتاد.

سخنگوی صنعت برق کشور در واکنش به اعتراض صنعتگران به دلیل خاموشی های مکرر حوزه صنعت گفت: خاموشی‌ها در حوزه صنعت و تولید طبق زمانبندی اطلاع رسانی می‌شود تا مشکلی برای ماشین آلات پیش نیاید . در روزهایی که با تامین سوخت نیروگاه ها مواجه هستیم اولویت ما بخش خانگی و مراکز حساس است بنابراین برق صنایع با اطلاع قبلی قطع می شود.

رجبی مشهدی درباره قطعی برق صنایع تصریح کرد: با صنایع تفاهم کردیم در شرایط دشواری، مصرفشان را کاهش دهند.

 او در خصوص انتقادات درباره اطلاع رسانی ضعیف برنامه قطعی صنایع گفت: ما به این انتقادات رسیدگی می‌کنیم و قول می‌دهیم به محض اینکه مشکل تامین برق حل شود، اولین کار برداشتن محدودیت صنایع است.

سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به اینکه اولویت ما، تامین برق بخش خانگی است، یادآور شد: اگر مردم ۱۰ درصد مصرفشان را کاهش بدهند، هیچ خاموشی‌ در هیچ بخشی اتفاق نخواهد افتاد.

وی در خصوص علت قطعی برق در زمستان گفت: مصرف برق در زمستان ۲۰ هزار مگاوات از تابستان کمتر است اما مسئله مهم، بحث منابع انرژی اولیه مثل سوخت‌های مایع و گاز است که برای تولید برق مصرف می‌شود.

رجبی مشهدی ادامه داد: ۹۰ درصد نیروگاه‌های کشور حرارتی هستند و ۹۰ درصد تولید برق هم با نیروگاه‌های حرارتی انجام می‌شود که نیاز به سوخت دارند. اما امسال افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری مشکل ایجاد کرد.

سخنگوی صنعت برق کشور در پاسخ به این سوال که چرا با وجود تعطیلی مراکز آموزشی ، مصرف برق بیشتر شده  است ، گفت: مراکز آموزشی از سیستم گرمایشی متمرکز استفاد می‌کنند و اگر در قسمت‌های اداری فعال مراقبت نکنند، ممکن است فضا‌های آموزشی که استفاده نمی‌کنند هم گرم کنند، ضمن اینکه شرایط کرونایی و باز کردن پنجره‌ها برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی باعث اتلاف انرژی زیادی می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شرکت گاز به تعهداتش در خصوص تامین گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها عمل کرده است، گفت: این تعهدات متناسب با نیاز گاز کشور است و اگر شرکت گاز از آنچه نیاز مصرف برق برای تولید برق هست، گاز کمتری تحویل دهند، حتی اگر بیش از تعهدشان باشد، باز هم نیاز نیروگاه‌های ما تامین نمی‌شود.

مصرف انرژی در کشور ۳ برابر متوسط جهانی

در ادامه برنامه جولایی، مدیر دیسپاچینگ شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: اگر ما نتوانیم به دلیل مصرف بالای بخش خانگی و تجاری آن میزان مصرف مازوت را جایگزین سوخت نیروگاه ها کنیم، با مشکل تولید برق مواجه خواهیم شد.

او ادامه داد: در هر دو بخش گاز و برق در کشور سه برابر متوسط جهانی،  مصرف انرژی داریم که باید کنترل شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه ما به تعهداتمان عمل کردیم، گفت: در صورتی می‌توانیم میزان گاز تحویلی به نیروگاه‌های برق را افزایش دهیم که مصرف گاز در بخش خانگی، تجاری و اداری کاهش یابد و ما به تفاوت به نیروگاه‌ها اختصاص یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار