دومینک راب در رایزنی تلفنی خود با آنتونی بلینکن درباره ایران و چین بار دیگر مدعی شد انگلیس و آمریکا باید با رفتار بی‌ثبات کننده ایران مقابله کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دولت انگلیس امروز (چهارشنبه) اعلام کرد «دومینیک راب» وزیر امورخارجه این کشور، با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود، مکالمه‌ای تلفنی داشته است.

این دو مقام ارشد انگلیس و آمریکا در این رایزنی تلفنی از مسائلی درباره «ایران و چین» صحبت کرده‌اند.

سخنگوی وزارت امورخارجه انگلیس اعلام کرد: «دومینیک راب در این تماس به همتای آمریکایی خود گفت که باید برای مسائل مشترکشان، ارزش‌های دموکراتیک، و تقویت اتحاد در سطح جهانی همکاری کنند.»

راب همچنین مدعی شد آن‌ها نیاز دارند بر آنچه به گفته او «رفتار بی‌ثبات کننده» از سوی ایران است متمرکز شوند و با آن مقابله کنند.

به اعتقاد این مقام ارشد انگلیس «پای‌بند کردن چین به تعهداتش» نیز باید در دستور کار آن‌ها قرار گیرد.

«لیندا گرینفیلد» فرستاده ویژه دولت جدید آمریکا تحت ریاست‌جمهوری «جو بایدن» در سازمان ملل نیز امروز در جلسه استماع امروز خود در مجلس سنا آمریکا اظهاراتی درباره ایران و توافق برجام داشته است.

او در بخشی از سخنان خود گفت: «ما تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا مطمئن شویم ایران به سلاح هسته‌ای دسترسی ندارد. ما با متحدان، دوستان و شرکای خود کار خواهیم کرد تا از پاسخگویی ایران اطمینان حاصل کنیم، زیرا از زمان خروج از توافق هسته‌ای با واکنش ایران مواجه شده‌ایم.»

دولت دونالد ترامپ در می سال ۲۰۱۸ در اقدامی یکجانبه توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام را به بهانه‌های واهی نقض آن از سوی ایران زیر پا گذاشت. پس از آن کمپین غیرانسانی فشار حداکثری را با محوریت تروریسم اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران به‌راه انداخت تا از این روزنه بساط مذاکرات نمایشی را در جهت حصول نیات خود فراهم کند؛ تیری که به‌رغم تشدید تحریم‌ها به سنگ خورد.

حال با تغییر دولت در واشنگتن همگان به نظاره نشسته‌اند تا ببینند سرنوشت توافق هسته‌ای ایران در دوره جو بایدن که مدعی بازگشت به برجام و مذاکره با ایران بود، چه خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۲:۱۵ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
آقای دومینک راب وارث سیاست خصمانه آقای پمپئو وزیر خارجه قبلی آمیکا شده
آخرین اخبار