کارشناس هواشناسی کردستان گفت: بارش باران و برف از امروز پنجشنبه نقاط مختلف استان کردستان را فرا می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،ریحان امیدی راد کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان گفت:بر اساس بررسی نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی، از ظهر امروز  تا عصر یکشنبه سامانه بارشی در استان فعالیت دارد.

او افزود:بعلت همراهی جریانات گرم جنوبی با این سیستم، بارش‌ها در آغاز بصورت باران با احتمال رعد و برق می‌باشد و از عصر جمعه ماهیت بارش‌ها بصورت باران و برف خواهد بود.

 کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان گفت:طی مدت فعالیت سیستم مه گرفتگی، دید افقی را به مقدار قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد و وزش گا‌ها شدید باد منجر به کولاک برف در گردنه‌ها و ارتفاعات می‌گردد.

امیدی راد بیان کرد: ازامروز پنجشنبه بارش‌ها برای نوار غربی استان (بانه، مریوان و سرو آباد) پیش بینی می‌گردد و در بقیه نواحی احتمال بارندگی کم است.

او گفت:از روز جمعه این بارندگی‌ها به کل استان گسترش می‌یابد و بارش برف در گردنه‌ها و ارتفاعات موجب اختلال در تردد می‌شود و در روز‌های شنبه و یکشنبه بارش‌ها محدود به نیمه غربی استان می‌باشد.

 کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان گفت:طی سه روز آینده دما در طول ساعات شب روند افزایشی داشته و تا صبح شنبه حدود ۶ تا ۸ درجه سلسیوس افزایش خواهد داشت.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.