امام جمعه یزد گفت: زنان با الگو از حضرت فاطمه (س) شأن و منزلت خود را در جامعه حفظ و منشأ تربیت صحیح برای فرزندان باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد امروز در خطبه‌های امروز نماز جمعه یزد زنان باید شخصیت  بانوی بزرگوار اسلام حضرت فاطمه (س) را شناسایی و آن را الگوی خویش قرار دهند وشأن و منزلت خود را در جامعه حفظ و منشأ تربیت صحیح برای فرزندان باشند.

او افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) نماد ولایتمداری و گرانبهاترین گوهر آسمانی به اهل زمین و حلقه امتداد ولایت و فلسفه وجودی دو عالم و همسری مهربان و مادری دلسوز بود.

آیت الله ناصری یزدی با اشاره به جایگاه والای زن در اسلام، گفت: اسلام برای زن، احترام و ارزش قائل است و عظمت زن نزد خداوند متعال بسیار بالاست، اما متاسفانه دنیای غرب و استکبار جهانی توجهی به جایگاه زن ندارد.

او  اظهار داشت: زن در جامعه اسلامی صاحب کمال، شرافت، رشد و کرامت است. زن‌هایی که فرزندانی، چون قاسم سلیمانی را تربیت کرده اند دنیا را متحول می‌کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان با اشاره به درپیش بودن ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی به ذکر خاطراتی از مقاومت و شجاعت امام خمینی در مبارزات پرداخت و یاد و خاطره امام و شهدای گرانقدر انقلاب را گرامی داشت.

آیت الله ناصری با اشاره به رمز اقتدار نظام جمهوری اسلامی، تصریح کرد:  عزت و سربلندی کنونی کشور نتیجه مقاومت و پایداری در برابر دشمنان است.

خطیب جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مقوله مقاومت به عنوان یکی از اصل‌های مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب، عنوان کرد: امام خمینی (ره) نماد مقاومت بود به نحوی که ایشان در پاریس و در زمان تبعید، بیش از ۴۰۰ مصاحبه در شرایطی که در محاصره دشمن بود انجام داد.

او تصریح کرد: تمام روسای جمهور و مردم دنیا همراه شاه بودند و همه شاه را حمایت می‌کردند، اما امام تنها و در محاصره بود و یاران امام تنها مردم ایران بودند.

آیت الله ناصری با اشاره به اینکه افراد مختلفی از جمله سفیر فرانسه برای صحبت با امام نزد ایشان می‌آمدند و گاه در قالب توصیه و نصیحت، به تهدید می‌پرداختند، افزود: امام به همه آن‌ها جواب دادند و در مسیر خود مقاومت کردند تا در نهایت انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

خطیب جمعه یزد با اشاره به وقایع بهمن ماه سال ۱۳۵۷ ادامه داد: حتی برخی از بزرگان پیام دادند که امام دیرتر به ایران بیایند، اما امام با شجاعت ایستاد و از تصمیم خود منصرف نشد و افراد واسطه‌ای که می‌آمدند، پیغام می‌داد که این‌ها توطئه است و از بزرگان و مبارزان بخواهید که فریب دشمن را نخورند.

او با اشاره به اینکه امام شورای انقلاب را نیز تشکیل داده بود، افزود: امام خمینی (ره) همه چیز را حساب شده به پیش برده بود و می‌دانست که اگر بین فرار شاه و بازگشت خودشان به ایران، فاصله بیفتد، یا کودتای نظامی رخ می‌دهد یا شاه را دوباره به کشور باز می‌گردانند بر این اساس در اولین فرصتی که فرودگاه‌ها باز شد، امام به ایران بازگشت.

امام جمعه یزد که خود از همراهان امام خمینی (ره) در پاریس بود، یادآور شد: روزی که امام قصد بازگشت به ایران را داشتند، نگرانی خود را از اتفاقاتی که ممکن بود در مسیر رخ دهد به امام اعلام کردم، اما امام با روحیه‌ای که داشتند گفتند: ما تکلیف خود را انجام می‌دهیم و بقیه اش با خداست.

او تاکید کرد: این مقاومت، ایستادگی، درایت، شجاعت و دلیری امام بود که سبب شد دنیایی که همراه امام بودند را سر جای خود بنشانند و تنها با حمایت مردم وارد کشور شوند و زمام امور را به دست بگیرند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار