مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی لرستان از افتتاح ۱۵ طرح مسکن روستایی همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر در این استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، مسعود رضایی مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: ۱۵ طرح هادی و مقاوم سازی مسکن روستایی همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر در این استان افتتاح می‌شود.

مسعود رضایی اظهار داشت: برای اجرای این طرح‌ها ۶۶۲ میلیارد و ۷۴ میلیون ریال هزینه شده است.

او افزود: ۱۱ طرح هادی در روستا‌های خشتیانک و فیال بروجرد، هلوش، میدان بزرگ و سراب عبدالعلی پلدختر، تلوری بزرگ، سرخه لیزه و سالی بزرگ خرم آباد، علی آباد برخوردار دلفان، داربید سلسله و باباقلی کوهدشت همزمان با دهه فجر افتتاح می‌شود.

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی لرستان اجرای ایمن سازی روستا‌های سیل زده بابازید، چم مهر بالا و چم مهر پایین پلدختر را از دیگر طرح‌های قابل افتتاح در ایام دهه فجر عنوان کرد و گفت: دیوار ساحلی پلدختر نیز یکی دیگر از طرح‌های آماده بهره برداری است.

لرستان بر اساس آخرین سرشماری نفوس مسکن ۱۵۳ هزار و ۱۵ واحد مسکن روستایی دارد که برای این تعداد حدود ۱۲۱ هزار سهمیه بازسازی و مقاوم سازی مصوب شده که تاکنون حدود ۱۱۶ هزار تسهیلات بازسازی و مقاوم سازی پرداخت شده است.

اکنون حدود ۳۷ هزار واحد مسکن روستایی لرستان نیازمند مقاوم سازی و درصد مقاوم سازی مسکن روستایی حدود ۷۶ درصد است که با اجرای طرح مقاوم سازی ۱۰ هزار و ۴۰۰ واحد در برنامه ۹۹، شاخص مقاوم سازی در استان به ۹۰ می‌رسد.

بنا بر سرشماری سال ۹۵ تعداد کل روستا‌های استان لرستان سه هزار و ۴۱۵ مورد است که ۲ هزار و ۹۸۵ روستا دارای سکنه و ۴۳۰ روستای آن نیز خالی از سکنه است.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.