شوش میزبان یازدهمین جشنواره شعر رضوی به زبان عربی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از برگزاری یازدهمین جشنواره شعر رضوی به زبان عربی با حضور شاعران داخلی و خارجی در شوش دانیال خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: یازدهمین جشنواره رضوی به زبان عربی، یادمان دعبل خزایی با حضور شاعران داخلی و خارجی در شوش دانیال برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه این جشنواره مورد توجه شاعران قرار گرفته و هر سال به صورت مستمر شرکت کنندگانی از خارج از ایران دارد، افزود: این جشنواره شعر از سری برنامه‌های هجدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) است که از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و با همکاری معاونت فرهنگی وزارت ارشاد و بنیاد بین المللی امام رضا (ع) در حال برگزاری است.

جوروند محور‌های موضوعی این جشنواره را شامل سیره زندگی امام رضا (ع)، صفات ایشان و جلوه‌های فرهنگ رضوی مانند شفاعت، کرامت و معجزه عنوان کرد و بیان داشت: جشنواره رضوی به زبان عربی هر سال در جوار آرامگاه دعبل بن علی خزایی شاعر امام رضا (ع) در شهرستان مذهبی و تاریخی شوش دانیال برگزار می‌شود و میزبان شاعران داخلی و بین المللی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان آخرین اظهار کرد: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره ۲۰ بهمن ماه و تاریخ برگزاری مراسم اختتامیه نیز ۶ اسفندماه ۱۳۹۹ است و امیدواریم شرایط بیماری کرونا مناسب باشد و بتوانیم اختتامیه را به صورت حضوری برگزار کنیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.