محسن باقری گفت: شبکه ملی اطلاعات بستری امن و ایمن و متکی بر زیرساخت داخل و راه رسیدن به حکمرانی در فضای مجازیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، دبیر نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی استان فارس در همایش فرماندهان پایگاه‌های ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سپیدان، گفت: به لطف خدا و تلاش شبانه روزی و لحظه‌ای بسیجیان در گردان‌های سایبری بسیج و با اتکا به توان و ظرفیت‌های موجود، دشمنان در فضای مجازی اگر یکی بزنند ده تا میخورند و پاسخ جنایت‌های آنان در فضای رسانه‌ای داده می‌شود.

محسن باقری با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت فضای مجازی و با بیان اینکه راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات می‌تواند بستر لازم برای رسیدن به وضعیتی مطلوب در حکمرانی بر فضای مجازی دانتس، افزود: فضای مجازی دارای یک مدل چند لایه‌ای است که بستر آن، زیرساخت ارتباطی است که شبکه ملی اطلاعات آن را محقق خواهد ساخت.

او در بیان ویژگی‌ها و قابلیت‌های شبکه ملی اطلاعات گفت: شبکه ملی اطلاعات بستری امن و متکی بر زیرساخت‌های داخلی را برای کاربران فضای مجازی فراهم می‌کند تا بتوانند با خیال آسوده در پلتفرم‌ها و بستر‌های مورد نیاز اینترنتی و فضای مجازی فعالیت و حضور داشته باشند.

باقری با بیان اینکه از مطالبات سال‌های اخیر مقام معظم رهبری از دستگاه‌های متولی فضای مجازی، راه اندازی شبکه ملی اطلاعات بوده است، گفت: متاسفانه به دلیل بی مهری و کوتاهی برخی از مسئولان در پیاده سازی شبکه ملی اطلاعات، مطالبات رهبری درباره فضای مجازی و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات روی زمین مانده است.

دبیر نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی استان فارس با اشاره به این که دشمنان اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی جنگ چند جانبه‌ای را طرح ریزی کرده اند، گفت: دشمنان در فضای مجازی ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... را مورد هدف قرار داده اند.

باقری ادامه داد: دشمن در فضای مجازی با تولید محتوا، سبک زندگی ایرانی اسلامی را مورد هدف قرار داده است و با طراحی و تولید شبکه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های اجتماعی در صدد تغییر افکار عمومی به سمت اهداف خاص خود هستند که می‌توان گفت در یک جنگ استراتژی مجازی قرار داریم.

باقری افزود: منافقینی که ۱۷ هزار نفر را در دوران پس از انقلاب به شهادت رسانده اند، الان در فضای مجازی با هزینه‌های بسیار زیادی که توسط کشورهایی، چون آمریکا و اسرائیل تامین می‌شود و با به کارگیری ربات‌ها و ابزار‌های رسانه‌ای فعالند با هدف ضربه زدن به نظام اسلامی ایران، به شکل مداوم تولید محتوا دارند.

گردان‌های سایبری بسیج نوید دهنده اتفاقات خوب در فضای مجازیست

او وجود گردان‌های سایبری بسیج را نوید اتفاقات خوب در عرصه فضای مجازی دانست و ادامه داد: به لطف خدا و تلاش شبانه روزی و لحظه‌ای بسیجیان در گردان‌های سایبری بسیج و با اتکا به توان و ظرفیت‌های موجود، دشمنان در فضای مجازی اگر یکی بزنند ده تا میخورند و پاسخ جنایت‌های آنان در فضای رسانه‌ای داده می‌شود.

دبیر نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی فارس گفت: رسانه‌ها با قاب بستن روی واقعیت، مطالب و محتوا‌های رسانه‌ای را برای اهداف خاص خود و هدایت و رهبری افکار عمومی بازنمایی می‌کنند که این موضوع می‌تواند تهدیدات جدی برای کاربران در فضای مجازی به دنبال داشته باشد.

او با اشاره به این که شایعات در فضای مجازی یکی از آسیب‌های مهم خطرآفرین برای جامعه محسوب می‌شود، گفت: داشتن سواد رسانه‌ای و یادگیری آن برای تمام اقشار و سنین مهم است، زیرا اگر سواد رسانه‌ای لازم را نداشته باشیم به راحتی در معرض باورپذیری شایعات فضای مجازی قرار خواهیم گرفت.

باقری داشتن و یادگیری سواد رسانه‌ای را تنها راهکار مواجهه صحیح با فضای مجازی دانست و افزود: کاربران فضای مجازی اگر بخواهند حضور موثر با کمترین آسیب پذیری ممکن را داشته باشند، باید به سواد رسانه‌ای مسلط بوده و باید‌ها و نباید‌های فضای مجازی را رعایت کنند.

دبیر نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی استان فارس ضمن تاکید بر این که پایگاه‌های مقاومت بسیج نقش موثری در ارتقا سطح سواد رسانه‌ای عموم جامعه دارند، گفت: ان شاءالله شاهد اجرایی شدن نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی در تمامی پایگاه‌های مقاومت بسیج شهرستان سپیدان باشیم و فعالیت‌های این نهضت در دهه فجر انقلاب اسلامی در سطح وسیع و گسترده اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار