اصغر سلیمی گفت: تعداد خانه‌های خالی در کشور به اندازه‌ای است که اگر از آن‌ها استفاده شود فعلاً نیازی به ساخت مسکن نخواهیم داشت.

اصغر سلیمی نماینده سمیرم و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با تأکید بر نظارت و کنترل دقیق بر بازار مسکن اظهار داشت: از دولت نهم تا به حال حدود ۲میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر ساخته شده است، اما حدود ۳میلیون خانه خالی در کشور وجود دارد که این آمار قابل تأمل است.

او افزود: افرادی هستند که بیش از ۶۰۰ واحد مسکن دارند البته این آمار تنها مربوط به منازل سند‌دار است که بسیاری از منازل قولنامه‌ای هستند، بنابراین آمار بیش از این است.

نماینده سمیرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در موضوع احتکار مسکن نظارت و کنترل نقش بسیار مهمی دارد که باید دقیق اجرا شود، گفت: در شرف تصویب قانونی هستیم که افراد، به تعداد محدودی بتوانند مسکن داشته باشند.

سلیمی بیان کرد: قانون مالیات بر مسکن‌های خالی در حال اجرا است، اما آنچه قانون را به نتیجه مطلوب می‌رساند نظارت بر اجرای آن است، زیرا اگر به نحو احسن انجام می‌شد کمتر خانه‌ای خالی وجود داشت.

او گفت: مالیات منازل خالی به اندازه‌ای است که ارزش خالی نگه داشتن ندارد، اما به شرطی که به درستی اجرا شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره تصویب طرح نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی مبنی بر «افزایش یارانه‌ها در سال آینده» گفت: این طرح فعلا در کمیسیون تلفیق است و باید بین نمایندگان رأی گیری شود.

سلیمی درباره اوضاع نابسامان بورس بیان کرد: پیرو جلساتی که با وزیر اقتصاد و معاونان وی برگزار کردیم، مقرر شد که سامانه‌های بورس را شفاف سازی و کنترل کنیم که بتوانیم بورس را به ثبات برسانیم.

او در پایان موضوع رصد بر خبر‌های بورس در فضای مجازی را مهم دانست و گفت: بعضی افراد حقیقی و حقوقی برای منافع خودشان جوسازی می‌کنند که در نهایت مردم متضرر می‌شوند.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۱:۳۸ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
خوب بسازید و بدید مردم
چرا می خواهید خانه های مردم را تصرف کنید
آخرین اخبار