دبیر جشنواره اقوام ایران زمین گفت: چهاردهمین جشنواره مجازی بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران‌زمین تاکنون، حدود ۲ هزار بازدید کننده داشته است.

قندهاری دبیر چهاردهمین جشنواره مجازی بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران‌ زمین در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: جشنواره اقوام در استان ۱۳ سال متوالی به صورت حضوری برگزار شد، اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی در فضای آپارات و اینستاگرام در حال برگزاری است.
او ادامه داد: در این جشنواره که از پنجشنبه شب آغاز شده است تاکنون ۱۰ گروه موسیقی آذربایجان شرقی، مرکزی، خراسان رضوی و شمالی، گلستانی، سیستانی، مازندرانی، گیلانی و بلوچی اجرا داشتند.
این مقام مسئول گفت: در فروشگاه صنایع دستی مجازی جشنواره هم، هزار و ۸۰۰ هنرمند شرکت دارند که ۷ هزار محصول صنایع دستی را برای فروش عرضه کردند.
او گفت: تاکنون ۲ روستای هدف گردشگری شموشک علیا و ساسنگ مینودشت معرفی شده و همچنین در شب نخست سفیر کشور چین و دیشب سفیر سوئیس به صورت ویدیویی پیام دادند.

چهاردهمین جشنواره مجازی بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران‌زمین فردا شب به کار خود پایان می‌دهد.

علاقه‌مندان می‌توانند در این ایام با مراجعه به پرتال www.gcth.ir برنامه زنده جشنواره اقوام را از طریق آپارات و اینستاگرام در ساعت ۲۱ تا ۲۲:۳۰ و بخش‌های دیگر این رویداد را در طول شبانه‌روز مشاهده کنند.
 
در ادامه ۳ اجرا از گروه های موسیقی سیستانی، مازندرانی و خراسانی را به تماشا بنشینید.
 
 
 
 
 

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.