فرماندار اردبیل گفت: در دهه مبارک فجر امسال ۱۵۲ پروژه عمرانی، اقتصادی و سرمایه‌گذاری با حضور استاندار اردبیل و مسئولان مربوطه در این شهرستان افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مسعود امامی یگانه، فرماندار اردبیل گفت: از این تعداد ۴۷ پروژه مربوط به طرح‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری با اعتبار ۷ هزار میلیارد ریال و ۱۰۵ پروژه عمرانی و زیربنایی با ۱۱۷ هزار میلیارد ریال می‌باشد که با بهره‌برداری از این آن‌ها برای یک هزار و ۴۷۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

او اضافه کرد: در مجموع برای اجرای این پروژه‌های اقتصادی و عمرانی ۱۲۴ هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

فرماندار اردبیل ادامه داد: مهم‌ترین این پروژه‌ها شامل فاز اول نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل، افتتاح مرکز نوآوری دانشگاه محقق اردبیلی، افتتاح پنج مدرسه ۳۶ کلاسه روستایی و آسفالت راه‌های روستایی است.

امامی یگانه افزود: راه‌اندازی اینترنت ۵۰۰ مدرسه شهری و روستایی، راه‌اندازی ۱۲ سایت ارتباطی مخابرات با ۲۸۰ میلیارد ریال، اجرای طرح هادی روستایی و ساماندهی معابر روستایی با ۱۰۰ میلیارد ریال و راه‌اندازی مرکز درمان و بازتوانی از جمله طرح‌های دیگر قابل افتتاح در دهه فجر است.

او گفت:در بخش عمرانی هم برای اجرای طرح‌های معابر شهری، اصلاح هندسی معابر روستایی و نورپردازی پل‌های عابر پیاده سه هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

فرماندار اردبیل افزود: در بخش صنعت طرح‌های مربوط به تولید انواع پروفیل، قطعات خودرو، محصولات بتنی، شیرآلات ساختمان و اکسیژن صنعتی و در بخش کشاورزی نیز انبار سرد فنی و مکانیزه محصولات کشاورزی، مرغداری گوشتی و تخم‌گذار، سورتینگ و بسته‌بندی و پرواربندی گوساله اجرا شده است.

امامی یگانه با اشاره به فعال شدن واحد‌های تولیدی راکد گفت: امسال با حمایت دولت ۱۷ واحد تولیدی راکد در این شهرستان فعال شد و با فعال‌سازی این واحد‌ها برای ۱۷۰ نفر زمینه اشتغال ایجاد شده است.

او حمایت از واحد‌های تولیدی، تامین زیرساخت‌های لازم واحد‌ها و احیای واحد‌های راکد را ضروری دانست و گفت: حمایت از این واحد‌ها مورد توجه قرار گرفته و اقدامات خوبی هم در شهرستان از قبیل ارائه تسهیلات و تامین زیرساخت‌ها برای واحد‌های کوچک انجام شده است.

فرماندار اردبیل بیان کرد: ایجاد اشتغال پایدار در مناطق محروم از اولویت اساسی مسئولان استان است و برنامه‌ریزی شده امسال با اجرای طرح‌های اشتغال‌زا زمینه رونق اقتصادی در این شهرستان فراهم شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
اقدامی برای تولید و اشتغال کارخانه ای انجام دهید اشتغال پشت نیسان و میوه فروشی در اردبیل که 8 مال سال هاسرد است بی معنی است!!