بوشهری‌ها نگران از سفرهای زمستانه/ نگذارید رنگ آبی عوض شود

مردم استان بوشهر نگران از سفر‌های زمستانه هموطنانی هستند که بی خیال کرونا به این استان سفر می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، در سال‌های گذشته زمستان که می‌شد مسافران فراوانی از گوشه و کنار کشور به استان بوشهر می‌آمدند تا از هوای بهاری زمستان این استان لذت ببرند. آخر هفته در شهر‌های ساحلی جای سوزن انداختن نبود. ساحل و بازار پر از مسافر بود. این سفرها هم برای آنان لذت بخش بود و هم کار و کاسبی خیلی ها را رونق می‌داد.

کرونا که آمد، شرایط عوض شد. 

بوشهر جزء آخرین استان‌هایی بود که کرونا در آن پدیدار شد. اواسط اسفند پارسال نخستین نشانه‌های کرونا در استان دیده شد یعنی همان روز‌هایی که هوا بهاری بود و بازار‌ها نیز در انتظار روز‌های پر رونقشان بودند.

اما بازاریان، خودجوش، قید کاسبی را زدند و در مغازه‌ها را بستند تا همشهریان و هم استانی‌هایشان سلامت بمانند.


بیشتر بخوانید


پس از فراز و فرودها و اعمال محدودیت‌ها، شرایط کرونایی در استان بوشهر به گواه آمارها بهتر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: این روزها، به‌ طور متوسط بین ۱۷ تا ۱۸ نفر در روز بستری می‌شوند که توانسته‌ایم در چند هفته آن را به یک عدد ثابت برسانیم.

سعید کشمیری با بیان اینکه استان بوشهر جزء آخرین استان‌هایی بود که از وضعیت سفید خارج شد، عنوان کرد: بالاترین میزان ابتلا در اواسط مهر با شناسایی ۷۰۰ نفر مبتلای جدید در هفته به ثبت رسید، اما اکنون به ۱۹۰ نفر کاهش یافته است.

به گفته او در این مدت یک روند نزولی داشته‌ایم و در دی‌، ۱۷ روز بدون فوتی داشتیم و ۱۵ مورد فوتی در این ماه ثبت شد که نسبت به جمعیت استان عدد قابل قبولی است.

در همین روزهایی که رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر این آمارها را می‌دهد، مردم شهر‌های ساحلی استان بوشهر به ویژه شهر‌های بوشهر و گناوه شاهد حضور مسافرانی هستند که بی خیال کرونا بار سفر بسته‌اند تا از هوای بهاری زمستان این مناطق استفاده کنند.

استان بوشهر در هفته‌های اخیر شرایط خوبی داشته و مسئولان هم می‌گویند مردم خوب رعایت کرده‌اند. اما حضور مسافرانی که هر هفته وارد استان می‌شوند و در ساحل چادر برپا می‌کنند، مردم این استان را نگران کرده است.

مسافرانی که استاندار بوشهر هفته پیش به آن‌ها گفت به این استان نیایند و از مسئولان شهری هم خواست اجازه چادر زدن در ساحل و ارائه خدمات به آنان در بوستان‌ها داده نشود.

اما حتی دیشب که جمعه شب بود و به نظر می‌رسید مسافران باید رفته باشند، همچنان در ساحلِ خاموش قدم می‌زدند و زیر چادرهایشان گل می‌گفتند و گل می‌شنیدند.

مردم استان بوشهر انتظار دارند تمهیداتی در نظر گرفته شود تا سفرهای زمستانه عامل توزیع کرونا نشود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.