آتش‌نشانان قزوینی دی ماه امسال در ۲۴۱ عملیات امداد و نجات و اطفای حریق حضور داشتند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، موسی خانی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: آتش نشانان این شهر در دمی ماه امسال در ۹۸ مورد اطفای حریق و ۱۴۳ مورد حادثه امداد و نجات حضور داشتند.

وی افزود: محبوس شدن افراد در آسانسور و منازل، حریق منزل مسکونی، حریق و واژگونی خودرو و تصادفات جاده‌ای بیشترین تعداد اعزام نیرو‌های ایستگاه‌های ۸ گانه این سازمان را در اولین ماه زمستان به خود اختصاص داده است.

موسی خانی بیان کرد: در مجموع عملیات‌های انجام شده، تعداد ۷۴ نفر توسط آتش‌نشانان نجات یافته‌اند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین با اعلام افزایش میزان حوادث مربوط به گاز گفت: به استناد آمار‌های موجود ضمن هشدار نسبت به افزایش افزایش حوادث و فوت و مسمومیت با گاز منواکسیدکربن در نیمه دوم سال بر رعایت نکات ایمنی در نصب و به کارگیری وسایل گرمایشی در فصل زمستان تأکید و به شهروندان توصیه می‌شود در این فصول در استفاده از وسایل گرمازا که عمدتاً به سیستم گاز شهری متصل اند، نهایت دقت را داشته باشند.

موسی خانی افزود: هموطنان ضمن استفاده بهینه از وسایل گرمازا، به توصیه‌های ایمنی در خصوص سالم بودن و استفاده صحیح از وسایل گرمایشی و بررسی مسیر خروجی گاز منواکسید کربن از دودکش این وسایل توجه کنند.

وی با بیان اینکه هر وسیله گازسوز باید به یک شیر مستقل وصل شود، افزود: استفاده از یک شیر و گرفتن انشعاب از آن برای چند وسیله گازسوز غیراستاندارد و ممنوع است.

موسی خانی با تاکید بر اینکه شیر‌هایی که مورد استفاده نیست باید با درپوش مسدود شود، گفت: هر وسیله گازسوز نظیر بخاری و آبگرمکن نیازمند دودکشی مستقل با کلاهک H شکل است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.