استاندار همدان گفت: طبق اعلام معاونت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ستاد ملی، گسترش ویروس کرونا در استان همدان تحت کنترل قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سید سعید شاهرخی,استاندار همدان در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، ضمن تبریک فرارسیدن ایام دهه فجر انقلاب اسلامی و ضرورت ثابت قدم بودن در جهت تحکیم آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره)، اظهار کرد: بدون شک این وضعیت حاصل برنامه‌ریزی و تصمیمات خوب ستاد استانی مقابله با کرونا و شهرستان‌ها است.

او تاکید کرد: همدان در شرایط کنونی نسبت به گذشته  برای کنترل، پیشگیری و مقابله کرونا، موفق عمل کرده و اقدامات تیم‌های نظارت و بازرسی در این مدت برای کنترل، پیشگیری و مقابله با کرونا، قابل تقدیر است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه ستاد استانی با تمام ظرفیت و همه امکانات، باید سعی کند روند افزایشی را کنترل و روند نزولی گسترش کرونا را تثبیت کند، افزود: دانشگاه علوم پزشکی با همکاری ستاد استانی مقابله با کرونا، تیمی را برای بررسی، نظارت و بازرسی به شهرستان‌های رزن و درگزین اعزام  کند تا گزارشی کامل را  از وضعیت جمع‌آوری کنند.

شاهرخی با تاکید بر اینکه باید مراکز بهداشت شهرستان‌های رزن و درگزین به‌طور جدی ورود کرده و به منظور کنترل، پیشگیری و مقابله با کرونا اقدامات لازم را انجام دهند، اضافه کرد: شهرستان‌های همدان، ملایر، فامنین، اسدآباد و بهار در وضعیت آبی قرار دارند، وضعیت دیگر  شهرستان‌های استان زرد است.

استاندار همدان با بیان اینکه باید با کمک دهیاران و بخشداری‌های شهرستان‌ها، زمینه جلوگیری تجمعات و برگزاری مراسم انجام و به مراکز بهداشت اطلاع رسانی شود، اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان نیز متخلفان را به مراجع قضائی معرفی کند.

شاهرخی ادامه داد: تذکرات لازم به منظور برگزار نکردن مراسم عزا و جشن عروسی، حمل و نقل و رعایت شیوه نامه های بهداشتی به ستادهای شهرستانی ارسال شود تا فرمانداران به طور جدی ورود پیدا کنند.

او با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی با تلاش بسیج مردمی، افزود: تلاش و اقدامات دانشگاه علوم پزشکی و سپاه پاسداران، در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی قابل تحسین و تقدیر است.

منبع مهر

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.