صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک از آکادمی ووشو بازدید کرد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدرضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک گفت: ووشوی ایران ظرفیت بزرگی در مدال آوری دارد و یکی از مدعیان جهان است. یکی از رویکرد‌های ما باید توجه به ووشو باشد؛ زیرا این رشته ظرفیت زیادی در مدال آوری است.

سیدرضا صالحی‌امیری در بازدید از آکادمی ووشو، افزود: امروز ووشو مدعی جهان و سرآمدان جهان است. معتقدم باید برای بازی‌های آسیایی ٢٠٢٢ روی این رشته سرمایه گذاری کرد؛ چرا که در کسب مدال تاثیر گذار است.

وی گفت: بخشی از هزینه‌های تجهیزات ووشو اعم از ریالی یا ارزی را تامین می‌کنیم. در نشست هیئت اجرایی کمیته المپیک، مبلغ ٢ میلیارد ریال را برای این فدراسیون لحاظ می‌کنیم.

امیر صدیقی، رئیس فدراسیون ووشو نیز گفت: نخستین مسابقات ووشو بعد از دوران شیوع ویروس کرونا که لیگ ووشوی ایران است در حال برگزاری هستند. این فدراسیون در این سال‌ها پرچمدار موفقیت در عرصه مدال آوری بوده است. رویکرد ما در توسعه این رشته در ورزش همگانی بود، اما در بخش تجهیزات نیز نیاز به گسترش داریم. بخشی از تجهیزات ما در رزمی در داخل تولید نمی‌شوند، اما امکان واردات داریم که آن هم نیاز به بودجه دارد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: ووشو ، صالحی امیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار