معاون وزیر خارجه سوریه در جلسه غیر رسمی شورای امنیت درباره تشدید جنایت‌ و فعالیت‌های گروه‌های تروریستی در این کشور هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون المیادین، بشار الجعفری معاون وزیر خارجه سوریه گفت گروه‌های تروریستی و نیرو‌های سوریه دمکراتیک جنایت‌های مختلفی علیه کودکان سوریه مرتکب می‌شوند.

بشار الجعفری کشور‌هایی را که نیرو‌های مسلح خود را برای جنگیدن در سوریه اعزام و با بازگشت آن‌ها مخالفت می‌کنند، محکوم کرد.
وی در جلسه غیر رسمی شورای امنیت که روسیه و قزاقستان در خصوص درگیری‌های مسلحانه و به شکل ویدئو کنفرانس برگزار کردند، بر لزوم هماهنگی با دولت سوریه در هر طرحی برای بازگرداندن ده‌ها هزار کودک سوریه تاکید کرد.

بشار الجعفری گفت: «گروه‌های تروریستی و شبه نظامیان جدایی طلب و مزدور قسد جنایت‌ها و تجاوز‌های خطرناکی علیه کودکان سوریه مرتکب می‌شوند. کشتار، گرسنه نگه داشتن، ربودن کودکان، به کارگیری آن‌ها و انتقالشان به مناطق درگیری کشور‌های منطقه، به آتش کشیدن مدارس و بیمارستان‌ها و ویران کردن یا استفاده نظامی از آنها، سنگ اندازی در روند آموزش و جلوگیری از آن، از جمله این جنایت‌ها است. به همین سبب، تعجب می‌کنیم که اوضاع کودکان در سوریه خارج از چارچوب واقعی آن بررسی می‌شود.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار