رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: کرمان در زمینه آزادی محکومان مالی، جزو استان‌های برتر کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، یدالله موحد رییس کل دادگستری استان کرمان در نشست هیئت امنای ستاد رسیدگی به امور دیه استان کرمان گفت: استان کرمان در زمینه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مالی، کمک‌های بسیارخوبی داشته است و از استان‌های برتر کشور در این زمینه به شمار می‌رود.

او بر زمان بندی مناسب برای برگزاری جشن‌های گلریزان در ماه مبارک رمضان نیز تاکید کرد و افزود: باید برنامه هر شهرستان برای برگزاری جشن‌های گلریزان به صورت مجزا تدوین و اجرایی شود.

موحد با اشاره به اینکه در گذشته بیشترین آمار مددجویان جرائم غیرعمد مربوط به دیه و حوادث رانندگی بوده است، بیان داشت: به منظور حل این مشکل، اصلاح قوانین بیمه ای، تشکیل صندوق تامین خسارت‌های بدنی، ارتقای فرهنگ ترافیکی و افزایش امنیت خودرو‌ها انجام شد و در حال حاضر تعداد مددجویان جرائم غیرعمد مربوط به بدهکاری دیه به میزان چشمگیری کاهش یافته است.

او بیان کرد: ستاد دیه بر مبنای احساس مسئولیت خود و با توجه به کاهش آمار مددجویان جرائم غیرعمد مربوط به بدهکاری دیه، کمک به محکومان مالی را در برنامه کاری خود قرار داده است.

سید حجت الله موسوی قوام، مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه استان کرمان نیز در این نشست گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۸ جلسه کمیسیون تشخیص وام در استان کرمان برگزار و زمینه آزادی ۲۸۶ مددجوی جرائم غیرعمد با پرداخت ۱۲ میلیارد و ۷۱۵ میلیون ریال فراهم شده است.

او افزود: در مجموع ۲۶۰ مددجوی جرایم غیرعمد استان کرمان طی امسال با استفاده از کمک‌های خیران به مبلغ یک میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال آزاد شده اند.

قوام تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون با ۱۲۷ نفر از شکات مذاکره شده و ۹۰ میلیارد و ۸۹۰ میلیون ریال اخذ گذشت و تخفیف بدهی حاصل شده است.

او با اشاره به حضور ۱۷۵ مددجوی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان کرمان، بیان داشت: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، زمینه آزادی ۳۱ مددجوی جرائم غیرعمد و مالی به مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا (س) فراهم خواهد شد که از این تعداد ۴ نفر از مددجویان جرائم غیرعمد از بند نسوان هستند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار