کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه در پاییز امسال

استاندار کرمانشاه گفت : نرخ بیکاری استان در پاییز امسال به کمترین میزان در ۱۰ سال گذشته رسیده است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت : در دهه فجر امسال ۷۱۴ طرح اقتصادی و عمرانی با اعتبار سه هزار و ۲۱۱ میلیارد تومان و اشتغالزایی دو هزار و ۷۶ نفر افتتاح می‌شود که به دلیل لزوم رعایت توصیه‌های بهداشتی آیین افتتاح این پروژه‌ها در تمامی شهرستان‌ها به صورت ویدئوکنفرانس برگزار می‌شود.

او با تاکید بر لزوم بیان دستاورد‌های دولت، گفت : بیان دستاورد‌ها و اقدامات ارزنده دولت در استان یقیناً سبب امیدآفرینی و مشارکت بیشتر مردم برای تداوم مسیر توسعه استان خواهد شد.

بازوند در ادامه به افزایش آمار بستری‌های کرونا در استان اشاره کرد و افزود: در برنامه‌های دهه فجر رعایت کلیه دستورالعمل‌های بهداشتی ضروری است و اگر بی توجهی انجام شود، فاجعه بزرگی رخ خواهد داد و عملاً وارد پیک چهارم خواهیم شد.

استاندار کرمانشاه افزایش تعداد بیماران سرپایی و بستری را بسیار نگران کننده دانست و افزود: اگر روند‌ها کنترل نشود، اسفند ماه شاهد پیک چهارم در کرمانشاه خواهیم بود که اگر این اتفاق بیافتد در سال جدید که باید پر از شادی و نشاط باشد، به نوعی تبدیل به عزا می‌شود.

رئیس ستاد کرونا استان کرمانشاه ادامه داد: مردم در سال نو شادی و نشاط می‌خواهند و طبعاً انتظار دارند دید و بازدید‌ها را داشته باشند، به همین دلیل باید مشارکت مردم را بیشتر از گذشته برای رعایت دستورالعمل‌های مقابله با کرونا جلب کنیم. بر همین اساس فرمانداران باید با تمام توان و به صورت میدانی وارد شوند و ویروس کرونا که مدیریت کنند، زیرا کرونا قابل پیش بینی نیست، ولی قابل پیشگیری است.

استاندار کرمانشاه گفت: نوع جهش یافته ویروس کرونا که الان مطرح است متاسفانه همه رده‌های سنی را درگیر می‌کند و حتی برخی ورزشکاران نیز جان خود را از دست دادند.

بازوند به برخی خدمات ارزنده دولت در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: سرمایه گذاری دو میلیارد دلاری دولت در احداث پتروشیمی و پالایشگاه بر اساس مطالعات میدان گازی شهرستان‌های گیلانغرب و سرپل ذهاب کاری بی نظیر است که در کنار شروع عملیات اجرایی پتروشیمی اسلام آباد غرب با سرمایه گذاری هفت هزار میلیارد تومان می‌تواند بیکاری را ریشه کن و شکوفایی ویژه‌ای در منطقه ایجاد کند.

بازوند افزود: این پروژه‌ها از اقدامات بسیار بزرگی است که در این دولت انجام می‌شود و یادگار‌هایی است که دولت تدبیر و امید در منطقه انجام می‌دهد.

او به کاهش نرخ بیکاری استان هم اشاره کرد و افزود: در سال‌های ۹۵ و ۹۶ استان در اوج بیکاری بود، اما با تلاش، همدلی و همراهی مردم و مسئولین الان نه تنها سیر صعودی بیکاری متوقف شده بلکه شاهد سیر نزولی نرخ بیکاری هستیم، بگونه‌ای که در پاییز امسال نرخ بیکاری استان به کمترین میزان خود در ۱۰ سال گذشته یعنی ۱۲.۴ رسید .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.