دیپلمات سابق آمریکا در نشستی به اشتباه بودن رویکرد واشنگتن در مداخله در امور دیگر کشورها اذعان کرد و آن را عامل گرفتار شدن در اوضاع بسیار دشوار توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان جیمز جفری (James F. Jeffrey) رئیس برنامه خاورمیانه در اندیشکده ویلسون و سفیر پیشین آمریکا در عراق و ترکیه مداخله آمریکا در دیگر کشورها را رویکردی اشتباه عنوان کرد. 

او گفت: راهبرد مداخله نظامی و سیاسی آمریکا در کشور‌های دیگر، تفکری اشتباه است.

جفری در نشستی با عنوان " چالش‌های سخت جو بایدن در ایران " که مرکز ویلسون با همکاری «موسسه صلح آمریکا» برگزار کرد افزود: بزرگترین اشتباهی که آمریکا مرتکب شد این بود که تصور می‌کردیم با مداخله نظامی و سیاسی در داخل کشور‌های دیگر و امور داخلی آن‌ها می‌توانیم آینده‌شان را شکل دهیم و می‌توانیم آن‌ها را به هر جهتی سوق دهیم.

سفیر پیشین آمریکا در عراق و ترکیه تصریح کرد: به نظر من چنین تفکری اشتباه است، چون باعث می‌شود گرفتار اوضاع بسیار دشواری شویم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
reza
۱۴:۰۱ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
هی جفری: حتی ترامپ هم که در عرف سیاسی بین الملل به احمق درجه یک معروف است به این نتیجه رسیده بود برای همین هم عقیده داشت که باید از عراق و افغانستان نیروهایتان خارج شوند ولی مانند اسلاف قبلی خود دیوانه وار تسلیم حرص و طمع چاه های نفت و گاز شد ولی همین حرص و طمع جان هزاران سرباز ارتش سنتکام آمریکائی را به خطر انداخته بهترین کار و بدون هزینه ترین کار برای ایالات منفرده این است که خاکهای اشغالی منطقه و پایگاه های اشغالی بزرگ و کوچک ساخته شده در خاک غصبی را ترک کند تا مشمول هزینه های تریلیون دلاری نشود...........باید بالاجبار تمام قوای خود را برای بازسازی و ترمیم زخمهای کهنه و باز شده در خاک آمریکا هزینه کنید نه در خارج از مرزها..............
آخرین اخبار