صادرات کیوی مازندران به بازار‌های جهانی از ابتدای امسال تا پایان دی ماه به لحاظ ارزشی با افزایش ۹۸ درصدی همراه بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،مهدی گلچوب مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: بیش از ۱۲۴ هزار تن کیوی از ابتدای امسال تا پایان دی ماه به کشور‌های هدف صادر شد که به لحاظ وزنی ۱۴ و ارزشی ۹۸ در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش را نشان می‌دهد.

او افزود: ارزش صادرات در این مدت نزدیک به ۱۶۰ میلیون و ۱۹۴ هزار دلار ثبت شده که این امر در شرایط شیوع کرونا و تحریم بروز کرد.

گلچوب گفت: بخش قابل توجهی از محصول تولیدی به علت کیفیت بالا تولید و طعم و مزه بازار پسند، علاقمندان زیادی در بازار‌های جهانی از جمله کشور‌های هند، ازبکستان، بحرین، قرقیزستان و قزاقستان دارد.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران اقداماتی نظیر توسعه دیپلماسی اقتصادی، بهبود حمل ونقل بین المللی، کمک به بازار یابی، بهبود کیفیت بسته بندی و... را در این امر موثر دانسته است.

گلچوب افزود: مازندران بویژه غرب استان به دلیل دارا بودن شرایط آب و هوایی معتدل و مرطوب، بارندگی فراوان و زمین‌های حاصلخیز در کشت این محصول بسیار موفق بوده و بر همین اساس رتبه نخست در تولید کیوی در سطح کشور را دارا می‌باشد.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران همچین وجود بازار‌های فوق العاده مناسب در کشور‌های منطقه را فرصتی بسیار مناسب برای صادرات این محصول عنوان کرد و افزود: با وجود پایانه‌های صادراتی فعال استان و برنامه‌های ریزی کوتاه مدت وبلند مدت قطعاً تا پایان امسال صادرات قابل توجهی از این محصول را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.