معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار‌های سازمان منطقه آزاد اروند گفت: سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند امسال ۶۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،علی موسوی معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار‌های سازمان منطقه آزاد اروند در نشست معاونان سازمان منطقه آزاد اروند با اصحاب رسانه گفت: حجم سرمایه گذاری امسال دو هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است که نسبت به مدت مشابه پارسال  ۶۵ درصد افزایش دارد.

او این سرمایه گذاری‌ها را در بخش خدمات، صنعت و تجارت اعلام کرد و افزود: حداکثر طی دو هفته آینده نیز ۷ پروژه با هزینه بخش خصوصی به ارزش هزارو ۲۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۴۴۰ نفر، به بهره برداری می‌رسد.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار‌های سازمان منطقه آزاد اروند این پروژه‌ها را تولید انواع لوله‌های پلی اتیلن، لوازم خانگی، لوازم آرایشی دوربین‌های مدار بسته، کیسه و دستکش دانست و خاطر نشان کرد: ۵۱ میلیون دلار نیز سرمایه گذاری خارجی در منظقه آزاداروند انجام شده است.

موسوی از صادرات ۴۹۳ میلیون دلار انواع کالا‌ها از جمله انواع مصالح ساختمانی، آبزیان، مواد معدنی، مواد غذایی از بندر خرمشهر گفت و گفت: این میزان صادرات نسبت به پارسال ۱۷۰ درصد افزایش داشته است.

او همچنین از واردات ۱۸۵ میلیون دلار انواع ماشین آلات و مواد اولیه با ۱۶ درصد رشد نسبت به پارسال در این مدت خبر داد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.